Fandom

Wiedźmińska Wiki

Dettlaff van der Eretein

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze24 Share

Dettlaff van der Ereteinwampir wyższy, główny antagonista dodatku Wiedźmin 3: Krew i Wino.

Wiedźmin 3: Krew i Wino Edytuj

Nazwany został "Bestią z Beauclair", gdyż zamordował cztery osoby blisko związane z bezpośrednim otoczeniem Anny Henrietty. To z tego powodu księżna wezwała Geralta z Rivii, by ten go odnalazł, a następnie zabił. Wiedźmin po raz pierwszy spotyka go w trakcie zabawy w pałacowych ogrodach, gdy ten napada i morduje Miltona de Peyrac-Peyran. Rozpoczyna się między nimi walka, którą jednak szybko przerywa Regis. Przyjaciel wiedźmina mówi mu, że to Dettlaff pomógł mu się zregenerować. Prosi go, by ten powstrzymał się od zabicia mordercy, twierdząc, iż musi on mieć jakiś szczególny powód, by to robić.

Dettlaff padł ofiarą szantażu ze strony swojej ukochanej – Syanny, wygnanej z księstwa siostry księżnej, podającej wampirowi imię Rhenaweed – która upozorowała własne porwanie i zaczęła wysyłać kartki z nazwiskami kolejnych ludzi, mających stać się ofiarami Dettlaffa. Listy odbierał poprzez pucybuta, a ten z kolei dostawał je od miejscowych żebraków.

Każdy wampir wyższy ma swoją unikalną umiejętność, którą rozwija przez całe życie. Zdolnością Dettlaffa jest instynkt stadny, który pozwala mu narzucać swoją wolę wampirom niższym. Był bardzo czuły na krzywdę swoją i ludzi, którzy okazali mu współczucie, lecz niewystarczająco przystosowany do tego, by z nimi żyć.

Ofiary Dettlaffa Edytuj

Wszystkie ofiary są ze sobą związane. Każde z ciał znajdywano w dziwnych miejscach i okolicznościach. Ofiarami padały osoby, które postąpiły kiedyś odwrotnie do Pięciu Cnót Rycerskich – Honor, Mądrość, Hojność, Waleczność i Współczucie. Byli nimi rycerze, którzy niegdyś wywieźli Syannę, a także księżna Anna Henrietta.

  • Hrabia Crespi – rycerz został zabity podczas wieczerzy. Zeznania świadków wskazują na to, że nagle zniknął. Godzinę później znaleziono go na klęczkach opartego o miejski pręgierz, a na szyi miał zawieszony swój miecz. Miało to symbolizować brak honoru.
  • Ramon du Lac – jego ciało zostało znalezione przez rzezimieszków w rynsztoku. Zginął od głębokiej rany zadanej pazurami. Był ubrany w koszulę nocną i szlafmycę, pod głową miał poduszkę, a zamiast miecza – szkandelę do ogrzewania pościeli. Miało to na celu upokorzenie ofiary i symbolizowanie braku mądrości.
  • Hrabia de la Croix – przyjaciel Dettlaffa. Znaleziono go poćwiartowanego w sieciach rybackich. Po sekcji zwłok odkryto w jego gardle mieszek ze florenami. W akcie rozpaczy po jego stracie uciął sobie rękę, którą dokonał morderstwa. Miało to symbolizować brak hojności.
  • Milton de Peyrac-Peyran – został zabity podczas pałacowej zabawy w ogrodzie, która polegała na znalezieniu trzech wskazówek i dotarciu dzięki nim za ich Miltona przebranego za królika. Rycerz ukrywał się w szklarni, gdzie Dettlaff dokonał czwartego morderstwa. Zamordowanie go w tym stroju miało symbolizować tchórzostwo – brak waleczności.

Nigdy nie doszło do piątego zabójstwa, jednak znalezione przez Regisa i Geralta dowody wskazywały na to, że kolejną ofiarą miała być sama Anna Henrietta – księżna Toussaint.

Los Edytuj

Dettlaff nie żyje Edytuj

Dettlaff może umrzeć w trzech przypadkach.

  • Jeżeli wiedźmin zdobędzie dla Syanny wstążkę w Krainie Tysiąca Baśni, ta, podczas spotkania z Dettlaffem, za jej pomocą przeniesie się do niej z powrotem. Rozwścieczony wampir, uważając, że został oszukany, rzuca się na Geralta i Regisa, jednak zostaje ostatecznie pokonany i zabity.
  • Jeśli wiedźmin nie odzyska dla Syanny jej wstążki, ta zostanie zabita przez Dettlaffa. Następnie wampir podejdzie porozmawiać z Geraltem i Regisem. Nastąpi wtedy możliwość podjęcia decyzji o tym, by go zabić czy też nie. Jeśli wybrana zostanie pierwsza opcja, dojdzie do takiej samej walki jak w poprzednim wypadku, po której Dettlaff zostanie zabity.
  • Jeżeli wiedźmin postanowi udać się do Ukrytego zamiast do Krainy Tysiąca Baśni, Dettlaff zostanie zmuszony do spotkania z nim i Regisem. Widząc, że nie przyprowadzili oni ze sobą Syanny, zaatakuje ich. I w tym wypadku zostaje pokonany, a następnie zabity.

Dettlaff żyje Edytuj

Jeśli Geralt nie odzyska dla Syanny wstążki w Krainie Tysiąca Baśni, a następnie, podczas rozmowy z Dettlaffem, postanowi go nie atakować, ten odejdzie razem z innymi wampirami. Tuż przed tym zagwarantuje wiedźminowi, że będzie się trzymał od niego na dystans.

Ciekawostki Edytuj

  • Jedna z członkiń ekipy, odpowiedzialna za rysunki koncepcyjne, ma na imię Marta Dettlaff (wymieniona w napisach końcowych).
  • Kilkaset lat przed akcją Wiedźmina zgładził Bydlę z Lyrii tylko dlatego, że zabiło ono chłopca, który bezinteresownie podarował Dettlaffowi Jabłko
  • Na kartkach z nazwiskami ofiar Dettlaffa widnieją w istocie imiona ludzi z ekipy REDów

Więcej w Fandom

Losowa wiki