FANDOM

Diana de Saint-Villiers – szlachcianka, żona Heriberta Kłótnika. Matka Vizimira II Sprawiedliwego.

Informacje z opisu dynastii redańskiejEdytuj

Notkę o Dianie napisał Andrzej Sapkowski w opisie dynastii redańskiej na swojej dawnej oficjalnej stronie.

DIANA de Saint-Villiers była szlachcianką temerską - nawet nie baronówną, ale zwykłą "urodzoną", córką zwykłego rycerza. HERIBERT KŁÓTNIK poślubił ją potajemnie, wbrew woli ojca. Gdy wstępował na tron Redanii, zażądano od niego, by się rozwiódł i poślubił jakąś królewnę lub księżniczkę. Kłótnik odmówił zdecydowanie, zgodził się jedynie, by małżeństwo było morganatyczne - to znaczy nie podnoszące do stanu monarszego ani DIANY, ani jej dzieci. DIANA umiejêtnie sprawiła, by zapis o morganatyczności pozostał jedynie znaczkiem na obrosłym kurzem i zapomnianym pergaminie. Sama DIANA i owszem, wolała królować z cienia, zza tronu (czy raczej zza łoża), ale jej syn, VIZIMIR - zawczasu stosownie nazwany tradycyjnym królewskim imieniem - miał być następcą tronu, był następcą tronu i został w swoim czasie królem Redanii, bez żadnych przeszkód, ku zadowoleniu wszystkich.

Odnośniki zewnętrzneEdytuj