FANDOM

Digot - znany pod przezwiskiem Półgarniec, setnik kawalerii Burej Chorągwi w armii Kaedwen króla Henselta. Uczestnik bitwy pod Brenną. Jego dziesiętnikami byli m.in:

Setnik Digod, znany pod przezwiskiem Półgarniec, od­chylił płachtę namiotu, wszedł, sapiąc ciężko i warcząc gniewnie. Dziesiętnicy zerwali się z miejsc, przybierając wojskowe postawy i miny. Zyvik zręcznie narzucił kożuch na stojącą wśród siodeł baryłeczkę wódki, zanim wzrok setnika zdążył przyzwyczaić się do półmroku. Nie chodzi­ło o to, by Digod był akurat zagorzałym przeciwnikiem picia na służbie i w obozie, ale raczej o to, by ocalić barył­kę. Przezwisko setnika nie brało się znikąd - wieść głosi­ła, że w sprzyjających warunkach zdolen był dziarsko i w imponującym czasie wyżłopać pół garnca przepalanki. Kazionny żołnierski kubek o pojemności kwarty setnik wychylał jak półkwaterkę, od jednego machu, i rzadko kiedy moczył sobie przy tym uszy.

Czas pogardy

- Aaaach - setnik otarł wąsy i oczy. - Uuuuuch, ależ świństwo niedobre. Lej jeszcze Zyvik.

Czas pogardy

Chorągiew szła cwałem, spod kopyt leciał piach i żwir.

– Naprzód, Bura! – ryczał pijany jak zwykle setnik Półgarniec. – Bij, zabij! Kaedweeen!
Kaedweeeen! (...)

Z łomotem, łoskotem i szczękiem, wśród ryku ludzi i kwiku koni Bura Chorągiew
zderzyła się z Nilfgaardczykami.

Pani Jeziora