FANDOM

Księstwo Dol Blathanna
Stolica Brak informacji
Ustrój polityczny Monarchia
Głowa państwa Księżna Enid an Gleanna
Jednostka monetarna Brak informacji (możliwe że Marka Aedirn)
Język urzędowy Starsza Mowa

Herb
nieoficjalny

Nieoficjalny herb Dol Blathanna
Propozycja herbu Dol Blathanna.

Flaga
nieoficjalna
Nieoficjalna flaga Dol Blathanna
Propozycja flagi Dol Blathanna.
Mapa dol blathanna.JPG

Mapa Dol Blathanna (wersja z dnia 29.06.2006)

Dol Blathanna - w Starszej Mowie "Dolina Kwiatów". Obecnie jedyne państwo elfów. Od północy graniczy z Górnym Aedirn, granica przebiega wzdłuż Dyfne, od południowego zachodu z Aedirn, wschodnią granicę zaś wyznaczają Góry Sine. W zamierzchłych czasach Dol Blathanna siłą przejęli ludzie. Kraina została przekazana ponownie elfom przez cesarza Emhyra var Emreisa, za zasługi, jakie poczynili, w wojnie między Nilfgaardem, a państwami północy. Po Pokoju Cintryjskim królestwo Dol Blathanna zostało zamienione w księstwo alodialne. Władczynią Dol Blathanna jest  Enid an Gleanna, oficjalnie wasalka Demawenda, nieoficialnie nadal poddana Emhyra, a jej doradcą Filavandrel aén Fidháil.

GospodarkaEdytuj

Dol Blathanna to kraj obfitujący w bogactwa i posiadający niezwykle żyzną ziemię. Utrzymuje się głównie z rolnictwa.

Znani obywateleEdytuj

Miasta i wsie Edytuj

Rodzi się tu wszystko na potęgę i rośnie, aż miło. Dlatego i mówią: Dolina Kwiatów. Dlatego się tu nasi dziadowie osiedlili, elfów stąd wprzód wyżenąwszy.
- Dolina Kwiatów, czyli Dol Blathanna - Jaskier trącił łokciem wyciągniętego na słomie wiedźmina. - Uważasz? Elfów wyżenąwszy, ale dawnej elfiej nazwy nie uznawszy za konieczne zmieniawszy.

Ostatnie życzenie

Tw2 journal Dolblathanna.png

Dolina Kwiatów w grze Wiedźmin 2

Dlatego odebraliście nam naszą ziemię, wypędziliście nas z naszych domów, wyparliście w dzikie góry. Zajęliście naszą Dol Blathanna, Dolinę Kwiatów.
Ostatnie życzenie

- Tu. Dol Angra to szeroka dolina, droga wiodąca z południa do królestw Lyrii i Rivii, do Aedirn, a dalej do Dol Blathanna i Kaedwen... A poprzez Dolinę Pontar do nas, do Temerii.
Krew elfów

Nynie chyżo idą na północ, spychają wojska Aedirn ku Dolinie Pontaru i ku Dol Blathanna. Idą ku nam, ku Kaedwen. Tedy rozkaz dla Burej Chorągwi jest taki: przejść rubież i iść forsownie na południe, prosto ku Dolinie Kwiatów. We trzy dni mus nam stanąć nad rzeczką Dyfne.
Czas pogardy

- Emhyr Deithwen dał nam Dol Blathanna w podarunku. Czego ode mnie oczekujesz, Filavandrel? Mam żądać więcej? Nie zapominaj, że nawet w przyjmowaniu darów należy zachować umiar. Zwłaszcza jeżeli chodzi o dary Emhyra, bo Emhyr niczego nie daje za darmo. Ziemie, które nam darował, musimy utrzymać. A siły, którymi dysponujemy, z ledwością wystarczą na utrzymanie Dol Blathanna.
Czas pogardy

Francesca Findabair uśmiechnęła się jeszcze piękniej.
– Dla sprawy pokoju i pro bono publico – rzekła – godzę się na propozycję króla Demawenda. (...) Godzę się na reemigrację ludzkich osadników i zwrot ich majątków (...). Gwarantuję równouprawnienie wszystkich ras... (...) Nie zgadzam się na hołd lenny. Chcę Dol Blathanna jako alodium. Żadnych powinności wasalnych oprócz obietnicy lojalności i niedziałania na szkodę suzerena.
– Demawend się nie zgodzi – oceniła krótko Filippa. – Nie zrezygnuje z dochodów i rent, jakie dawała mu Dolina Kwiatów.
– W tej kwestii – Francesca uniosła brwi – gotowa jestem do rokowań dwustronnych, pewna jestem osiągnięcia konsensusu. Alodium nie zmusza do płacenia, ale przecież płacenia nie zabrania ani nie wyklucza.

Pani Jeziora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki