Fandom

Wiedźmińska Wiki

Dolina Pontaru

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

830px-Pontar Valley FULL.jpg

Mapa Doliny Pontaru

Dolina Pontaru - dolina rzeki Pontar, wlokąca się między krainami takimi jak Aedirn, Kaedwen, Redania, Temeria, czy Mahakam. Wielu uciekinierów z Aedirn, podczas wojny z Nilfgaardem uciekało przez Dolinę Pontaru w kierunku Temerii i Redanii.

W grze Wiedźmin 2Edytuj

W grze Dolina Pontaru jest przedmiotem konfliktu między Aedirn i Kaedwen. Trwają tam zaciekłe walki które w rezultacie przynoszą korzyść Kaedwen lub Saskii.

  1. Ścieżka Roche'a:
  • Dolinę przejmuje Henselt. Dzięki czemu Kaedwen rośnie w siłę.
  1. Ścieżka Iorwetha:

W grze Wiedźmin 3 Edytuj

Niezależnie od decyzji w poprzedniej grze Dolina Pontaru zostaje podbita przez Nilfgaard. Potem gracz może zdecydować, czy pozostanie pod okupacją Cesarstwa czy przejdzie pod kontrolę Redanii.

Przecież to właśnie pod Hagge, niespełna czterdzieści lat temu, Virfuril pobił wojska Medella, umacniając swoją władzę w Dolinie Pontar i ustalając dzisiejsze granice między Aedirn i Temerią.
Krew elfów

- Vengerberg padł po tygodniu oblężenia - dokończył Jaskier. - Zdziwi cię, ale tam cechy dzielnie i do końca broniły baszt i wyznaczonych odcinków muru. Wyrżnięto więc całą załogę i ludność miasta, coś około sześciu tysięcy ludzi. Na wieść o tym zaczęła się wielka ucieczka. Rozbite pułki i ludność cywilna zaczęły masowo uchodzić do Temerii i Redanii. Tłumy uciekinierów ciągnęły Doliną Pontaru i przełęczami Mahakamu.
Czas pogardy

Hetman koronny i większość dowódców byli przy oddziałach, w Dolinie Pontaru, w Mahakamie i nad Jarugą.
Czas pogardy

- Naszą wschodnią granicę, to znaczy wylot Doliny Pontaru, Nilfgaardczycy osiągną za kilka dni - ciągnął Foltest, nadal bardzo cicho. - Hagge, ostatnia forteca Aedirn, nie utrzyma się długo, a Hagge to już nasza wschodnia granica.
Czas pogardy

- Tak więc Foltest schował ogon pod siebie - mruknął wiedźmin, łamiąc w palcach kolejny patyczek. - Dogadał się z Nilfgaardem. Zostawił Aedirn na łasce losu...
- Tak - potwierdził poeta. - Wprowadził jednak wojska do Doliny Pontaru, zajął i obsadził twierdzę Hagge.

Czas pogardy

CiekawostkiEdytuj

  • Dolina Pontaru (Górne Aedirn lub Dolna Marchia) niegdyś należała do królestwa Kaedwen lecz zostało zagarnięte przez królestwo Aedirn, stąd roszczenia terytorialne króla Henselta wobec Aedirn o ten (jak to Henselt określił) "kawałek ziemi".
  • Dolina Pontaru została wyceniona przez aedirńską szlachtę na 100 000 koron novigradzkich i tytuły margrabiów zaś Henselt (tylko w ścieżce Roch'a i w zależności od dokonanych wyborów przez gracza) był gotów dać tylko połowę(50 000 koron), bez żadnych tytułów dla szlachty lub nie dać im nawet tej połowy ale wtedy byłby "traktowany" jako okupant.

Więcej w Fandom

Losowa wiki