Fandom

Wiedźmińska Wiki

Dolna Marchia

3735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

OrteliusAedirn.png

Królestwo Aedirn z zaznaczoną Doliną Pontaru na Mapie Orteliusa

Dolna Marchia (Dolina Pontaru) - północna część Aedirn obejmująca tereny między rzekami Dyfne a Pontarem. Nazwy tej używali Kaedweńczycy. Dla Aedirnczyków było to Górne Aedirn. Dolna Marchia została zaanektowana przez Kaedwen podczas II Wojny Północnej. Za aneksję odpowiadała Bura Chorągiew. Po Pokoju Cintryjskim owe tereny powróciły we władanie Aedirn. Kraina ta była kością niezgody między Kaedwen a Aedirn na długo przed wydarzeniami w sadze.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Trzy lata po zakończeniu II Wojny Północnej wojska Kaedwen zaatakowały Dolinę Pontaru. Zostały zatrzymane w bitwie pod Vergen.

Dwa lata później Henselt, król Kaedwen ponownie próbował podbić Dolną Marchię. Zależnie od wyboru gracza, Kaedwen podbija Dolinę bądź powstaje tam utopijne Wolne Państwo.

Ważne miasta i twierdze Edytuj

– Rozkaz taki. Nie idziemy na wojnę. jeno... – Półgarniec podrapał się w szyję. –Jeno z bratnią pomocą. Przekraczamy rubież, by dać ochronę ludziom z Górnego Aedirn... Wróć, co ja gadam... Nie z Aedirn, jeno z Dolnej Marchii.
Czas pogardy

– (...) Nie możemy też pozwolić, by nasi ziomkowie i bracia z Dolnej Marchii poszli w nilfgaardzką niewolę. Musimy ich, ten tego, wyzwolić. Bo nasze to odwieczne ziemie, Dolna Marchia, kiedyś pod berłem Kaedwen te ziemie były i nynie pod to berło wrócą. Aż po rzeczkę Dyfne. Taki to układ zawarł nasz miłościwy król Henselt z Emhyrem z Nilfgaardu.
Czas pogardy

– Dość – sapnął Henselt, tocząc dookoła wzrokiem. – (...) Powiedziałem: ani piędzi ziemi. Żadnych, ale to żadnych rewindykacji! Nie zgodzę się na uszczuplenie mojego królestwa nawet o piędź, nawet o pół piędzi ziemi! Bogowie powierzyli mi honor Kaedwen i bogom go tylko oddam! Dolna Marchia to ziemie nasze... Tego... Ety... Et... Etniczne. Dolna Marchia od wieków należy do Kaedwen...
– Górne Aedirn – odezwał się znowu Dijkstra – należy do Kaedwen od ubiegłego lata. Dokładniej, od dwudziestego czwartego lipca ubiegłego roku. Od chwili, gdy wkroczył tam kaedweński korpus okupacyjny.

Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedyś Dolna Marchia należała do Keadwen.
  • Przebywała tam Bura Chorągiew.

Więcej w Fandom

Losowa wiki