Fandom

Wiedźmińska Wiki

Dom Borsodych

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Dom Borsodych – dom aukcyjny braci Borsodych w Novigradzie, przy ulicy Głównej. Na początku kariery braci Borsodych, dom był zwykłą szopą na podgrodziu. Z czasem zmienili siedzibę na trzypiętrowy budynek w centrum miasta. Aukcje były tu przeprowadzane raz w kwartale, zawsze w piątki. Przyjeżdżali na nie kolekcjonerzy z całego świata. Można tu było nabyć antyki, dzieła sztuki, kamienie szlachetne, unikatowe wyroby i różne osobliwości. Przed wejściem do domu aukcyjnego, wręczano klientom broszury z regulaminem, obowiązującym podczas aukcji. Dom aukcyjny Borsodych został w końcu przeniesiony do Oxenfurtu. Licytatorem w domu Borsodych był Abner de Navarette.

– (...) Poradziłem, by ich obecny posiadacz wystawił je na aukcji. W domu aukcyjnym braci Borsodych, w Novigradzie. To największa i najbardziej renomowana aukcja kolekcjonerska, z całego świata zjeżdżają tam amatorzy rarytasów, antyków, rzadkich dzieł sztuki, unikatowych wyrobów i wszelkich osobliwości. Żeby wejść w posiadanie jakiegoś fenomenu do swej kolekcji, dziwacy ci licytują jak szaleni, różne egzotyczne cudactwa idą u Borsodych za niebotyczne nieraz sumy. Nigdzie nie da się sprzedać drożej. (...) Aukcje w domu Borsodych odbywają się raz w kwartale. Najbliższa będzie prowadzona w lipcu, piętnastego.
Sezon burz

Dom aukcyjny braci Borsodych mieścił się na placyku przy ulicy Głównej, faktycznie głównej arterii Novigradu, łączącej rynek ze świątynią Wiecznego Ognia. Braci, w początkach swej kariery handlujących końmi i owcami, wtedy stać było tylko na szopę na podgrodziu. Po czterdziestu dwóch latach od założenia dom aukcyjny zajmował imponujący trzypiętrowy budynek w najbardziej reprezentacyjnej części miasta. Wciąż pozostawał w rękach rodziny, ale przedmiotem aukcji były już wyłącznie drogie kamienie, głównie diamenty, oraz dzieła sztuki, antyki i przedmioty kolekcjonerskie. Aukcje odbywały się raz na kwartał, niezmiennie w piątki.
Sezon burz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki