FANDOM

Drakenborg – straszliwy fort redański, w czasie wojny zmieniony w obóz internowanych. Skazańców z fortu Drakenborg zwano "Wesołkami". Mimo że każdego ranka część z nich wyprowadzano na egzekucję, śpiewali wesołe piosenki a we wspólnej celi panowała radosna atmosfera. Wynikało to z faktu, że ten kto trafił do celi śmierci, nie wracał już do Pralni. Więźniowie śpiewali w celi śmierci hymn Wesołków. Przed egzekucją podawało się więźniom wino, które nazywa się ,,Wytrawny Dijkstra".

W grze Wiedźmin 2Edytuj

W grze Wiedźmin 2 do fortu dostarczani są tylko nieludzie. Drakenborg określany jest jako specjalne miejsce dla nich. Barka więzięnna we Flotsam miała popłynąć do Drakenborgu zaraz po schwytaniu Iorwetha.

Drakenborg, redański fort zamieniony na obóz internowania elfów i innych wywrotowych elementów, miał ponure tradycje, wytworzone w ciągu trzech lat funkcjonowania. Jedną z takich tradycji było wieszanie o świcie. Drugą było wcześniejsze gromadzenie skazanych na śmierć w dużej, wspólnej celi, skąd o brzasku wyprowadzano pod szubienicę.
Chrzest ognia

W Drakenborgu egzekucji nigdy nie wykonywane publicznie. Sprawiedliwa kara, nie sadystyczna zemsta.
Chrzest ognia

- To prawda. Ale jeśli mogę ci radzić, pofolguj nieco. Wiesz, o czym mówię. Szafoty i izby tortur w całym kraju, okrucieństwa popełniane na elfach... I ten straszny. fort, Drakenborg. Wiem, że robisz to z patriotyzmu. Ale budujesz sobie złą legendę. Jesteś w niej wilkołakiem, chłepcącym niewinną krew.
Wieża Jaskółki

Słońce, oślepiające jak roztopione złoto, eksplodowało nad palisadą fortu. Słupy szubieniczne rzuciły długie cienie. Nad Drakenborgiem wstawał nowy, piękny, słoneczny dzień.
Pani Jeziora

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa Drakenborg jest bliźniaczo podobna do nazwy niemieckiej miejscowości Drakenburg.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki