FANDOM

Driady (zwane również dziwożonami) – mieszkanki i strażniczki Brokilonu. Znane z niesamowitych umiejętności łuczniczych (potrafią z 200 kroków zastrzelić człowieka) oraz swojej miłości do drzew, lasu i muzyki. Wyglądają jak normalne, ładne, młode dziewczyny. Ubierają się w stroje maskujące oraz smarują się różnymi maściami, aby jak najsłabiej było je widać. Mają unikatowe dla swej rasy umiejętności, takie jak kształtowanie drzew przy pomocy woli, czy bezszelestne poruszanie się po każdym podłożu. Dość ważnym szczegółem, na który warto zwrócić uwagę, jest fakt, że wśród driad występuje tylko płeć żeńska, a do rozmnażania wykorzystują ludzkich bądź elfich mężczyzn (los taki spotkał barona Freixeneta). Czasem też wychowują normalne ludzkie dzieci na driady, lecz te noszą dostrzegalne ślady "człowieczeństwa". Podaje się im Wodę Brokilonu, żeby nie pamiętały kim były wcześniej. Jeżeli ludzkie dzieci trafiały do Brokilonu w wieku niemowlęcym nie sposób już było dostrzec w ich wyglądzie cech człowieka.

Znane driady Edytuj

Dane z pozostałych źródeł Edytuj

W filmie i w serialu w rolę jednej z driad wcieliła się Katarzyna Maternowska.

Ciekawostki Edytuj

  • Pot driad miał zapach rozcieranych listków wierzbowych.

Galeria Edytuj