Fandom

Wiedźmińska Wiki

Druid

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Druidzi — osoby posługujące się magią natury. Swoją działalność często skupiają wokół drzew, zakazując ich wycięcia.

Ważniejsze postaci Edytuj

Tytuły druidzkie Edytuj

  • Hierofant - tytuł przywódcy płci męskiej
  • Flaminika - tytuł przywódcy płci żeńskiej
  • Starszy Druid
  • Druid

Kręgi Druidzkie Edytuj

  • Krąg angreński
  • Krąg mayeński
  • Krąg kovirski

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

Odwiedził druidów z angreńskiego Kręgu, tych, którzy opiekowali się wojennymi sierotami. Ciało jednego z druidów odnaleziono po jakimś czasie w pobliskim lesie, zmasakrowane, noszące ślady tortur.
Czas pogardy

- Druidzi z Kovirskiego Kręgu - podjął po chwili czarodziej - znaleźli mnie w rynsztoku w Lan Exeter. Przygarnęli i wychowali. Na druida, ma się rozumieć. Wiesz, kim jest druid? To taki mutant, włóczęga, który chodzi po świecie i kłania się świętym dębom.
Czas pogardy

[Regis:] druidzi są długowieczni. Stale przebywają na powietrzu, wśród pierwotnej i nieskażonej przyrody, a to znakomicie wpływa na zdrowie.
Chrzest ognia

Pozwolił sobie na pytanie, czegóż to interlokutorzy szukają u druidów, a potraktowany pogardliwym milczeniem ostrzegł, że wejście do druidzkich dąbrów to pewna śmierć, albowiem druidzi zwykli intruzów chwytać, wsadzać do kukły zwanej Wiklinową Babą i palić żywcem przy akompaniamencie modłów, śpiewów i inkantacji.
Wieża Jaskółki

– W gaju Myrkvid bytują druidzi. Ci, którzy dawniej mieszkali w Angrenie, w Caed Dhu, potem wywędrowali nad jezioro Monduim, a wreszcie do Myrkvid, do Toussaint. (...)
– Twój znajomy jest wśród tych druidów? (...) – To nie jest znajomy, lecz znajoma (...) Owszem, jest wśród nich. Nawet awansowała. Przewodzi całemu Kręgowi.
– Hierofantka?
– Flaminika. Tak się nazywa najwyższy druidzki tytuł, gdy nosi go kobieta. Tylko mężczyźni bywają hierofantami.

Wieża Jaskółki

Galeria Edytuj

People Druid full.png People Druid full 2.png People Druid full 3.png People Druid full 4.png

Więcej w Fandom

Losowa wiki