FANDOM

Obraziliśmy go, Sven. Duch Lasu mści się na nas. Mówi, że zboczyliśmy ze starej ścieżki.Harald z Ferlund[1]
Duch Lasustarożytny leszy związany ze zleceniem W sercu lasu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Był bardzo starym i silnym leszym zamieszkującym las przy wsi Ferlund. Jego potęga sprawiła, że urósł do rangi lokalnego bóstwa. Miejscowi uważali, że dzięki niemu nie brakuje zwierzyny, a kobiety rodzą silne dzieci. Z tego powodu ustawili w puszczy Kamień Przymierza i poprzez złożenie na nim ofiary z trofeów zawiązali pakt z potworem. Od tamtej pory chłopcy chcący stać się myśliwymi udawali się tam na polowania – nie każdy przeżywał tę próbę, ale ocaleli stawali się potężnymi wojownikami.

Z czasem leszy zaczął zabijać także mieszkańców wioski. Rozzłościło to młodego Svena, który uznał, że należy porzucić ścieżkę zabobonów i pozbyć się potwora. Wystawił więc zlecenie, na które odpowiedział Geralt z Rivii. Na miejscu okazało się, że miejscowi mają podzielone zdanie w stosunku do swojego bóstwa. Wiedźmin stanął przed wyborem: posłuchać się starszyzny albo młodego pokolenia.

Członek starszyzny, Harald, uważał, że należy odnowić pakt, który niegdyś zawarli przodkowie, ponieważ strata Ducha Lasu oznaczałaby także utratę siły mieszkańców Ferlund. Geralt podążył więc wzdłuż strumienia na południe, aż dotarł do Kamienia Przymierza. Tam pokonał watahę wilków i złożył ofiarę z ich serc. Leszy przyjął dar, a przymierze zostało odnowione.

Młody wojownik chciał bezwzględnie pozbyć się leszego i był gotów na wszystko, byleby ten cel osiągnąć. Duch Lasu opanował jednak sztukę naznaczania – dzięki niej nawet pokonany, po jakimś czasie znowu powróciłby do wioski. Geralt musiał najpierw odnaleźć osobę naznaczoną. Sven był pewny, że potwór upodobał sobie któregoś z członków starszyzny, ale prawda była inna – osobą tą była ukochana mężczyzny, Hilda. Wojownik nakazał wygnać ją z wioski, dzięki czemu wiedźmin mógł przystąpić do łowów. Zniszczył totemy leszego, następnie zabił także ich właściciela.

Galeria