Fandom

Wiedźmińska Wiki

Duch Zaklęty w Drzewo

3853strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze40 Udostępnij

Duch Zaklęty w Drzewo – istota, pojawiająca się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Jest to duch druidki, która dawniej opiekowała się Krzywuchowymi Moczarami. Wiedźmy zabiły ją, a jej duszę zaklęły w drzewo, aby same mogły przejąć władzę nad tymi terenami.

Wpis z dziennika Edytuj

Gdy Geralt przyjmował zadanie zniszczenia zła na Szepczącym Wzgórzu, nie miał pojęcia, z kim przyjdzie mu się zmierzyć. Za ataki dzikich zwierząt na mieszkańców Sztygarów, odpowiedzialny był duch zaklęty w drzewie. Tajemnicza istota przemawiała sugestywnym kobiecym głosem.

Duch zdradził, że był niegdyś druidką z Velen, której zadaniem była opieka nad okoliczną knieją. Kiedy stała się niewygodna, wiedźmy zamordowały ją, a jej duszę uwięziły w drzewie.

Duch druidki nie zamierzał poddać się bez walki. Z pomocą przyszły mu siły natury. Puszcza i jej mieszkańcy zaczęli bronić Szepczącego Wzgórza przed zakusami wiedźm. Nie obyło się bez postronnych ofiar, bowiem zgodnie ze słowami ducha, agresja kniei jest niepowstrzymana, a las nie rozróżnia niewinnych od nieprawych.

Zaklęty w drzewo duch błagał Geralta, by ten zdjął z niego urok i wyzwolił od wiecznej udręki. W zamian obiecał pomoc w uwolnieniu sierot, przetrzymywanych na polanie, którym groziła okrutna śmierć z rąk wiedźm.

Jeśli Geralt decyduje się zabić Ducha:

Zbyt wiele niewinnej krwi wsiąkło w Szepczące Wzgórze i okoliczną ziemię. Geralt nie uwierzył w tłumaczenia ducha i zniszczył jego zaklęte serce. Tym samym unicestwił go ostatecznie.

Jeśli Geralt decyduje się uwolnić Ducha:

Geralt dał się przekonać i, kierując się wskazówkami ducha, odczynił czar, zaklinając duszę druidki w karą klacz. Tak oto duch odzyskał wolność, a klątwa ciążąca nad Szepczącym Wzgórzem została zdjęta.
Jaskier

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Szukając Ciri, Geralt trafia na Krzywuchowe Moczary, aby od Pań Lasu dowiedzieć się o jej losie. Te, w zamian za informacje, żądają rozwiązania problemu mieszkańców wioski Sztygary. Wójt osady odsyła go na Szepczące Wzgórze, na którym żyją bestie mordujące każdego, kto się zbliży. Gdy wiedźmin dociera na miejsce, natyka się na wilkołaka, po którego zabiciu słyszy kobiecy głos przemawiający doń. Kierując się swymi zmysłami, Biały Wilk dociera do jaskini znajdującej się pod wzgórzem. Trafia tam na korzenie wielkiego dębu, jednak bardziej przypominają one istotę żywą, niż roślinę. Duch przedstawia mu swoją historię i prosi o uwolnienie. Twierdzi, że chce uratować dzieci z sierocińca przed pożarciem przez wiedźmy. Geralt musi zdecydować, czy uwierzy w dobre intencje uwięzionej duszy i pomoże ją uwolnić, czy uzna jej tłumaczenia za oszustwo i ją zgładzi.

Geralt zabija ducha Edytuj

Duch nie podda się bez walki. Przyzwie do pomocy endriagi, które utrudnią wiedźminowi rozpłatanie serca drzewa. Gdy już rozprawi się z insektoidami i duchem, wraca do wsi po zapłatę dla Pań Lasu, a następnie do nich samych. Na miejscu okazuje się, że wiedźmy faktycznie zjadły sieroty. Duch mówił prawdę.

Geralt odczarowuje ducha Edytuj

Do uwolnienia ducha niezbędne są: pióro kruka, kość druidki i jeden z czarnych koni, pasących się na południe od wzgórza. Gdy wiedźmin zdobywa to, co potrzebne, odprawia podyktowany przez ducha rytuał i rozcina serce drzewa. Dusza przenosi się na konia i galopuje, aby uratować sieroty. Wiedźmy nie są zadowolone z takiego rozwiązania, jednak Geralt zakończył problemy na Szepczącym Wzgórzu, a one zawsze dotrzymują słowa. Uratowane przed pożarciem dzieci trafią do szkoły w Novigradzie, gdzie Geralt znajduje list informujący o tym zdarzeniu.

Decyzja Geralta ma bezpośredni wpływ na przebieg zadania „Powrót na Krzywuchowe Moczary”. Jeśli uwolni ducha, a sieroty zostaną uratowane, wiedźmy przemienią Annę Stenger w babę wodną, a po odczynieniu uroku – kobieta umrze. W przypadku pozbycia się ducha sieroty zginą, a Anna skończy z ciężką chorobą psychiczną.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli Geralt rozwiąże problem Szepczącego Wzgórza przed otrzymaniem zadania od wiedźm, wątek sierocińca będzie miał zawsze takie samo zakończenie, bez względu na to, czy wiedźmin zabił Ducha, czy nie. Sieroty zostają zjedzone, a Baron zabiera chorą psychicznie Annę do znachora. Jedynie los wsi Sztygary będzie różny – jeżeli Geralt uwolnił Ducha, ten ześle szaleństwo na mieszkańców wioski, którzy wzajemnie się wymordują; jeśli Duch zginął, do wsi przybędzie patrol nilfgaardzki, który powiesi dwóch mieszkańców. Nawet jeśli Duch zostanie zamieniony w Czarną Marę, w cutscence na zakończenie zadania „Powrót na Krzywuchowe Moczary” wiedźmin mówi, że zabił Ducha.
  • Według książki Ta, która wie, Duch był jedną z wiedźm, matką Szepciuchy, Kuchty i Prządki, które stworzyła z wody i ziemi, by były jej głosem wśród ludu Velen. Później jednak zaczęła pogrążać się w szaleństwie, a w Velen panował chaos. Ludzie mordowali się nawzajem lub porzucali wszystko, by udać się na moczary, gdzie zabijały ich potwory. Córki, aby uratować krainę, zabiły matkę, a jej nieśmiertelnego ducha uwięziły pod pradawnym drzewem na Szepczącym Wzgórzu.

Powiązane zadania Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki