Fandom

Wiedźmińska Wiki

Dynastia Cerbinów

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Członkowie dynastii cintryjskiej wywodzącej się od Cerbina, zwani również synami (córkami) Kruka (ze starszej mowy "Cerbin"). Dynastia w linii męskiej wymarła już na królu Dagoradzie, jednak linia żeńska wciąż trwa, ostatnią żyjącą członkinią rodu kruków jest Ciri, która jet dziedziczką jednocześnie rodu Cerbinów jak również cesarskiej dynastii var Emreis. Boczną linią rodu kruków jest dynastia lyrijska.

Ród Kruków zasiadał na tronie Cintry, ale po za tym byli suzerenami Sodden, Brugge, Attre.

Informacje Edytuj

Dynastia cintryjska była nazywana też dynastią Cerbinów lub rodem kruków, od legendarnego króla Cintry Cerbina. Ze starszej mowy imię Cerbin oznaczało kruk, a ten przydomek dostał od piór kruka które miał przy hełmie. Wszyscy potomkowie Cerbina nazywali się syna lub córkami kruka.

W rodzie była tradycja nadawania sobie imion zaczynających się C, (czytaj: K (Cerbin = Kerbin) chyba, że po C stoi I, wtedy czytaj C (Cintra, Ciri itp.).

Związki ze Starszą Krwią Edytuj

Od czasów królowej Calanthe w członkach dynastii cintryjskiej płynie również niesamowita Starsza Krew, krew potomków legendarnej elfiej wiedzącej Lary Dorren. Starsza Krew pozwala między innymi na otwarcie wrót światów oraz przemieszczanie się miedzy wymiarami.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Dynastie Cerbinów zapoczątkował Cerbin pół - legendarny król Cintry, dynastia jest jedną z najstarszych rodów ludzkich, gdyż została założona zaraz po przybyciu ludzi na kontynent i założeniu królestwa i miasta Cintra. Król Cerbin był żonaty z Beccą z Nazairu, razem z nią miał syna Correla, który zastąpił go na tronie.

Rozkwit dynastii Edytuj

Drugim królem Cintry został Correlem, już wtedy Cintra zaczynała się znacząco rozwijać, prawdopodobnie wtedy już Cintra rozszerzyła swoje wpływy na Sodden i Brugge, Correl poślubił księżniczkę Eschivę z Sodden razem z nią miał trójkę dzieci Corama (ze starszej mowy "lew"), Cerana i córkę Cirre. Z braćmi Cormanem i Ceranem zaczyna się znaczący rozrost dynastii, kiedy to obaj bracia wybrali się do Lyrii, tam bawiąc na dworze króla Egona, poznali jego dwie córki Rigoberte i Impecce, obaj bracia zakochali się w królewski córkach i poprosili małżeństwo, król Egon nie miał nic przeciwko tym sposobem Rigoberta poślubiła Cormana a impecca Cerane;a. Po śmierci króla Egona tron Lyrii przypadł w udziale Impecce i jej mężowi takim sposobem została założona nowa dynastia (młodsza od donga).

Rodzina Kruków Edytuj

Królowie Cintry Edytuj

  1. Cerbin - założyciel dynastii
  2. Correl
  3. Coram I
  4. Coram II
  5. Corbett
  6. Dagorad
  7. Calanthe - razem z mężami najpierw Roegnerem, a następnie z Eist Tuirseach.

Pozostali członkowie dynastii Edytuj

  • Ceran - książę Cintryjski i syn Correla, i król Lyrii i protoplasta dynastii lyriyjskiej.
Władcy Cintry starszy herb Cintry

młodszy herb Cintry

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist TuirseachNieoficjalny herb prowincji Cintra Emhyr var Emreis
Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe • "Cirilla"
Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla
Władcy Cintry
starszy herb Cintrymłodszy herb Cintry

Królowe

Inni członkowie dynastii cintryjskiej

CeranCirraPavettaCirilla

Więcej w Fandom

Losowa wiki