FANDOM

COA Dynastia Cerbinów

Członkowie dynastii cintryjskiej wywodzącej się od Cerbina (ze Starszej Mowy – „Kruk”), zwani również synami/córkami Kruka. Dynastia w linii męskiej wymarła już na królu Dagoradzie, jednak linia żeńska wciąż trwa.

Ostatnią żyjącą członkinią rodu kruków jest Ciri, która jet dziedziczką jednocześnie rodu Cerbinów jak również cesarskiej dynastii var Emreis. Boczną linią rodu kruków jest dynastia lyrijska.

Ród Kruków zasiadał na tronie Cintry, ale po za tym byli suzerenami Sodden, Brugge, Attre.

Informacje

Dynastia cintryjska była nazywana też dynastią Cerbinów lub rodem kruków, od legendarnego króla Cintry Cerbina. Ze starszej mowy imię Cerbin oznaczało kruk, a ten przydomek dostał od piór kruka które miał przy hełmie. Wszyscy potomkowie Cerbina nazywali się syna lub córkami kruka.

W rodzie była tradycja nadawania sobie imion zaczynających się C, (czytaj: K (Cerbin = Kerbin) chyba, że po C stoi I, wtedy czytaj C (Cintra, Ciri itp.).

Związki ze Starszą Krwią

Od czasów królowej Calanthe w członkach dynastii cintryjskiej płynie również niesamowita Starsza Krew, krew potomków legendarnej elfiej wiedzącej Lary Dorren. Starsza Krew pozwala między innymi na otwarcie wrót światów oraz przemieszczanie się miedzy wymiarami.

Historia

Początki

Dynastie Cerbinów zapoczątkował Cerbin, pół - legendarny król Cintry.

Dynastia jest jedną z najstarszych rodów ludzkich, gdyż została założona zaraz po przybyciu ludzi na kontynent i założeniu królestwa i miasta Cintra. Król Cerbin był żonaty z Beccą z Nazairu, razem z nią miał syna Correla, który zastąpił go na tronie.

Rozkwit dynastii

Drugim królem Cintry został Correl. Już wtedy Cintra zaczynała się znacząco rozwijać, prawdopodobnie wtedy już rozszerzyła swoje wpływy na Sodden i Brugge. Correl poślubił księżniczkę Eschivę z Sodden, razem z nią miał trójkę dzieci - Corama (ze Starszej Mowy – „lew”), Cerana i córkę Cirre.

Z braćmi Coramem i Ceranem zaczął się znaczący rozrost dynastii, kiedy to obaj bracia wybrali się do Lyrii. Tam, bawiąc na dworze króla Egona, poznali jego dwie córki - Rigobertę i Impeccę. Obaj bracia zakochali się w królewskich córkach i poprosili je o rękę. Król Egon nie miał nic przeciwko. Tym sposobem Rigoberta poślubiła Corama, a Impecca Cerana. Po śmierci króla Egona tron Lyrii przypadł w udziale Impecce i jej mężowi. Tym samym została założona nowa dynastia.

Rodzina Kruków

Królowie Cintry

Pozostali członkowie dynastii

Władcy Cintry COA Dynastia Cerbinów

Herb Cintra1 Herb Cintra2

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist Tuirseach

Hrb unof Cintra Nlfgrd Menno Coehoorn (Emhyr var Emreis)

Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe

Hrb unof Cintra Nlfgrd Fałszywa Ciri

Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla