FANDOM

Trojdenidzi - linia boczna dynastii Redańskiej, wywodząca się od Trojdena, hrabiowie apanażyści Koviru. Wszyscy są wasalami króla Redanii nie ponoszącymi żadnych ciężarów finansowych. Tytuł przechodzi na członków rodziny. Tretogor nie miesza się w sprawy Trojdenidów, a członkowie dynastii nie są zapraszani do Tretogoru na żadne uroczystości.

Kovir i Poviss były – jak to się mówiło na dworze tretogorskim – apanażem w oprawie koronnej. Kolejni rządzący tam hrabiowie apanażyści zwani byli Trojdenidami, wywodzili się bowiem – lub twierdzili, że się wywodzą – od wspólnego przodka, Trojdena. Ówże princ Trojden był rodzonym bratem króla Redanii Radowida I, tego nazwanego później Wielkim
Wieża Jaskółki

Długie lata po śmierci Radowida I w Redanii nadal obowiązywało prawo promulgowane za czasów wielkiego króla. Po pierwsze: hrabstwo Koviru jest wasalem, ale nie musi ani płacić, ani służyć. Po drugie: apanaż kovirski jest dobrem martwej ręki, a sukcesja jest w wyłącznej gestii domu Trojdenidów. Po trzecie: Tretogor nie miesza się do spraw domu Trojdenidów. Po czwarte: członków domu Trojdenidów nie zaprasza się do Tretogoru na uroczystości obchodów świąt państwowych. Po piąte: ani z żadnych innych okazji.
Wieża Jaskółki

Gedovius i Gemma panowali przez dwadzieścia pięć lat na ich synu, Gerardzie, skończyła się królewska gałąź Trojdenidów. Na tron kovirski wstąpił Esteril Thyssen. Założyciel domu Thyssenidów.
Wieża Jaskółki

Znani Trojdenidzi Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki