FANDOM

Tutaj zawiera się cały spis "wielkanocnych jaj" w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.

  • Aneżka ma twarz Didi Cardoso, naczelnej Gamer's Intuition, od dawna mającej wkład w forum społecznościowego Wiedźmina.
  • Kat we Flotsam nosi maskę podobną do maski Batmana.
  • Niektóre plakaty w Vergen bardzo przypominaną te, które miały motywować robotników w byłym Bloku Wschodnim.
  • Na początku gry w wojskowym obozie temerskim jeden z plakatów bardzo przypomina serie plakatów z Wujem Samem.
  • W lochach La Valette możemy podsłuchać plan ucieczki trzech więźniów, a jeden z nich ma wytatuowaną mapę. Jest to nawiązanie do serialu "Prison Break", znanego w Polsce pod nazwą "Skazany na śmierć".
  • Na głównym placu w Loc Muinne, grupa nilfgaardzkich żołnierzy wypowiada słowa "Semper Fi" czyli motto amerykańskich Marines.
  • W czasie szturmu na zamek La Valette, przebijając się do balisty, za machiną na prawo od bramy znajdziemy pod murem w stogu siana martwe ciało w białym płaszczu, aluzja do serii gier Assassin's Creed. Geralt sytuacje wzbogaca komentarzem "Nigdy się nie nauczą". Bardzo możliwe, że ten nieszczęśnik to Altair, protagonista serii gier.
  • W ścieżce Iorwetha, podczas rozmowy między Filippą, Iorwethem i Geraltem, czarodziejka mówiąc o potrzebnych składnikach do wyleczenia Saski, wspomina o pierścieniach władzy. Następnie elf i wiedźmin żartobliwie recytują na zmianę przebieg podróży Frodo Bagginsa, który wyruszył by zniszczyć Jedyny Pierścień. I tu Geralt wzbogaca dialog puentą "A później będę na bosaka po wulkanie ganiał - jasne".
  • Na początku drugiego aktu (ścieżka Iorwetha) Filippa pyta Saskię, czy jest cała, na co ona odpowiada "To tylko draśnięcie". Możliwe odniesienie do Monty Pythona i Świętego Graala.
  • Podczas zadania "Hej, w kopalni praca wre" istnieje wiele odniesień do kopalni Morii we "Władcy Pierścieni" np. krasnoludy podrażniły istoty żyjące pod kopalnią, notatki Balina i uderzające podobieństwo Kaczerba do Barloga.
  • W Vergen możemy spotkać elfa o imieniu Drizzt z przebiegłym wyrazem twarzy. To nawiązanie do postaci z gry Dungeons & Dragons - Forgotten Realms - Drizzta Do'Urdena.
  • Również możemy spotkać kilka postaci nawiązujących do bohaterów poprzedniej części gry oraz Radagasta - czyli aluzję do maga Radagasta z "Hobbita".
  • W Vergen, znajdując miecz w krypcie chorążego Burej Chorągwi, duch opowiada nam o nim, nawiązując do pułkownika Gondoru.
  • Jednym z naszych przeciwników jest Naizdup zwany Tylcem. Czytając od tyłu wychodzi "Pudzian". Kolejny przeciwnik to Kcorb Ransel czyli Brock Lesnar, wojownik MMA.
  • Badając z Triss legowisko Kejrana, zauważamy zwłoki wraz z kukłą owcy. I tu Geralt nie zawiódł, mówiąc: "Kolejny naśladowca Dratewki".
  • W ścieżce Roche'a, będąc w Vergen, możemy zagrać w kościanego pokera ze Skalenem Burdonem. Po pierwszej przegranej nawiązuje do historii Blazkowica (bohatera gier z serii Wolfenstein), który też szukał włóczni, tyle że przeznaczenia. U Skalena można wygrać różne fanty np... miecz wojowniczej księżniczki Xenthii. Jest to aluzja do bohaterki serialu "Xena - wojownicza księżniczka".
  • W Vergen podczas siłowania się ze Skalenem, ten odnosi się do swoich kolegów Yarpena i Sheldona per "Gburek i Apsik" - postaci z "Królewny Śnieżki i 7 krasnoludków".
  • We Flotsam podczas pierwszej rozmowy z Einarem Gauselem, ten wspomina, że kupił kilka nowych książek. Jedną z nich jest "De Vermis Mysteriis". Książka ta jest jedną z części mitologii Cthulhu. Jest to mniej znana część, ale parę razy wspominana przez Roberta E. Howarda I Stephena Kinga. Robert Bloch, który napisał "Psycho", stworzył go w 1935 r. To kolejna aluzja do Cthulhu po Dagonie w pierwszej części gry.
  • Detmold przy pasie ma trzy butelki z eliksirami - jedną czerwoną i dwie niebieskie. Aluzja do paska życia (czerwony) i many (niebieski), jakie możemy spotkać w wielu grach RPG.
  • W Loc Muinne na placu swoje stoisko ma Niesamowity Lockhart - aluzja do jednego z głównych bohaterów książki, filmu i gry "Harry Potter i Komnata Tajemnic".
  • Gdy Geralt zacznie walkę z potworami, może na powitanie powiedzieć "Ale jesteś brzydki" - nawiązanie do Duke Nukem.
  • We Flotsam możemy spotkać dwie elfki rozmawiające o modnych butach. Jedna nazywa się Carrie a druga Miranda. Nawiązanie do "Seksu w Wielkim Mieście".
  • Nazwa statku w pobliżu legowiska Kejrana pochodzi od Petra Silie, moderatora wiedźmińskiego forum społecznościowego, kolejny statek zaś od Daerdina, również moderatora.
  • Hasło i odzew Scoia'tael: Kier-ke-gard i Hei-de-ger są nazwiskami dwóch filozofów.
  • Sztandar Burej Chorągwi jest składany w trójkąt, jak flaga Stanów Zjednoczonych.
  • Nazwisko Vandergrift zostało zapożyczone od generała amerykańskich Marines, Aleksandra Archer Vandergrifta.
  • Szwedzka niebiesko-żółta flaga jest obecna pośrodku herbu Redanii.
  • W Vergen przebywa elf śpiewający pewne dwie polskie pieśni - ,,Dziś do Ciebie przyjść nie mogę" i fragment ,,Po ten kwiat czerwony". Można również usłyszeć zmodyfikowaną pieśń "Szara piechota".
  • Saskia bywa nazywana Dziewicą z Aerdin, co jest nawiązaniem do Dziewicy z Orleanu - Joanny d'Arc.
  • Podczas rozpoczynania zadania "Pływające więzienie" we Flotsam, można wybrać opcję, w której Geralt udaje, że złapał Iorwetha (tylko jeśli w zadaniu "Zabójcy Królów" wiedźmin dał mu miecz) i przedostaje się na barkę. Wtedy przed wejściem do faktorii następuje krótka wymiana zdań, w której Iorweth wypowiada zdanie "Łatwe jak lembas z masłem", jest to nawiązanie do elfiego chleba z "Władcy Pierścieni".
  • W jednej z uliczek Flostam można zobaczyć szaleńca o imieniu podobnym do "Aladyn" (nieco jednak zniekształconym), zaś na ziemi między roślinami widać porzuconą lampę - jest to rzecz jasna odniesienie do znanej wszystkim postaci z "Baśni tysiąca i jednej nocy".