Fandom

Wiedźmińska Wiki

Easter Eggs w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Tutaj zawiera się cały spis wielkanocnych jaj w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.

-Aneżka ma twarz Didi Cardoso, naczelnej Gamer's Intuition, od dawna mająca wkład do forum społecznościowego Wiedźmina.

-Kat we Flotsam nosi maskę podobną do maski Batmana.

-Niektóre plakaty w Vergen bardzo przypominaną te, które miały mocno zmotywować komunistycznych robotników do wstrząsu w byłym Bloku Wschodnim.

-Na początku gry w wojskowym obozie temerskim jeden z plakatów bardzo przypomina serie plakatów z Wujkiem Samem.

-W lochach La Valette możemy podsłuchać planu ucieczki trzech więźniów, jeden z nich ma wytatuowaną mapę. Jest to nawiązanie do serialu "Prison Break" znanego w Polsce pod nazwą "Skazany na śmierć".

-Na głównym placu w Loc Muinne, grupa nilfgardzkich żołnierzy wypowiada słowa Semper Fi czyli motto amerykańskich Marines.

-W czasie szturmu na zamek La Valette przebijając się do balisty, za machiną na prawo od bramy znajdziemy pod murem w stogu siana martwe ciało w białym płaszczu, aluzja do serii gier Assassins Creed. Geralt sytuacje wzbogaca komentarzem "Nigdy się nie nauczą". Większość ludzi uważa, że nieszczęśnik ten to Altair, protagonista serii gier.

-W ścieżce Iorwetha, w czasie rozmowy między Filippą, Iorwethem i Geraltem, czarodziejka mówiąc o potrzebnych składnikach do wyleczenia Saski, wspomina o pierścieniach władzy. Następnie elf i wiedźmin żartobliwie recytują na zmianę przebieg podróży Frodo Bagginsa, który wyruszył by zniszczyć Jedyny Pierścień. I tu Geralt wzbogaca dialog puentą "Taa, a po wulkanie będę na bosaka ganiał".

-Na początku drugiego aktu (ś. Iorwetha) Filippa pyta Saskie, czy coś ją, na co ona odpowiada "To tylko draśnięcie". Możliwe odniesienie do Monty Phytona i Świętego Gralla.

-Podczas questu "Hej, w kopalni praca wre" istnieje wiele odniesień do kopalni Morii we "Władcy Pierścieni" np krasnoludy podrażniły istoty żyjące pod kopalnią, notatki Balina i niemalże uderzające podobieństwo Kaczerba do Barloga.

-W Vergen możemy spotkać elfa o imieniu Drizzt, który wygląda na przebiegłego. To nawiązanie do postaci z gry Dungeons & Dragons - Forgotten Realms  - Drizzt Do'Urden.

-Również możemy spotkać pare postaci nawiązujących do bohaterów poprzedniej części gry oraz innych dzieł m.in. Radagasta czyli aluzje do maga Radagasta z "Hobbita".

-W Vergen znajdując miecz w krypcie chorążego burej chorągwi, duch opowiada nam o nim nawiązując do pułkownika Gondoru.

-Jednym z naszych przeciwników jest Naizdup zwany Tylcem. Czytając od tyłu wychodzi "Pudzian". Kolejny przeciwnik to Kcorb Ransel czyli Brock Lesnar, wojownik MMA.

-Badając z Triss legowisko Keirana, zauważamy zwłoki wraz z kukłą owcy. I tu Geralt nie zawiódł "Kolejny naśladowca Dratewki".

-W ścieżce Roche'a będąc w Vergen możemy zagrać w kościanego pokera ze Skalenem Burtonem. Po pierwszej przegranej nawiązuje opowieść do Blazkowica, który też szukał włóczni tyle że przeznaczenia. Nawiązanie do bohatera gier z serii Wolferstein. U Skalena można wygrać różne fanty np... miecz wojowniczej księżniczki Xenthii. Aluzja do bohaterki serialu "Xenia - wojownicza księżniczka".

-W Vergen podczas siłowania się ze Skalenem, ten odnosi się do swoich kolegów Yarpena i Sheldona per "Gburek i Apsik". Aluzja do "Królewny Śnieżki i 7 krasnoludków".

-We Flotsam kiedy pierwszy raz mamy okazje rozmawiać z Einarem Gauselem, wspomina, że kupił kilka nowych książek. Jedną z nich jest "De Vermis Mysteriis". Książka ta jest jedną z części mitologii Cthulhu. Jest to mniej znana część ale pare razy wspominana przez Roberta E. Howarda I Stephena Kinga. Robert Bloch który napisał "Psycho" stworzył go w 1935r. To kolejna aluzja do Cthulhu po Dagonie w pierwszej części gry.

-Detmold przy pasie ma trzy butelki z eliksirami - jedną czerwoną i dwie niebieskie. Aluzja do paska życia(czerwony) i many(niebieski) jakie możemy zaobserwować w grach RPG.

-W Loc Muinne na placu swoje stoisko ma Niesamowity Lockhart - aluzja do jednego z głównych bohaterów książki, filmu i gry "Harry Potter i Komnata Tajemnic".

-Gdy Geralt zacznie walkę z potworami, może na powitanie powiedzieć "Ale jesteś brzydki" - nawiązanie do Duke Nukem.

-We Flotsam możemy spotkać dwie elfki rozmawiające o modnych butach. Jedna nazywa się Carrie a druga Miranda. Nawiązanie do "Seksu w Wielkim Mieście".

-Nazwa statku w pobliżu legowiska Keirana pochodzi od Petra Silie, moderadora wiedźmińskiego forum społecznościowego, kolejny statek zaś od Daerdina, również moderatora.

-Hasło Scoia'tael i odzew to Kier-ke-gard i Hei-de-ger to nazwiska dwóch filozofów.

-Sztandar Burej Chorągwi jest składany w trójkąt, jak flaga Stanów Zjednoczonych.

-Nazwisko Vandergrift zostało zapożyczone od Generała amerykańskich Marines, Aleksandra Archer Vandergrifta.

-Szwedzka niebiesko-żółta flaga jest obecna pośrodku herbu Redanii.

-W Vergen przebywa elf śpiewający pewne dwie polskie pieśni - ,,Dziś do Ciebie przyjść nie mogę" i fragment ,,Po ten kwiat czerwony".

- Saskia bywa nazywana Dziewicą z Aerdin co jest nawiązaniem do Dziewicy z Orleanu - Joanny d'Arc.

- Podczas rozpoczynania zadania "Pływające więzienie" we Flotsam, można wybrać opcję w której Geralt udaje że złapał Iorwetha (tylko jeśli w zadaniu "Zabójcy Królów" dało się miecz Iorwethowi) i przedostaje się na barkę, tuż przed zaczęciem następuje krótka wymiana zdań, w której Iorweth wypowiada zdanie "Łatwe jak lembas z masłem", jest to nawiązanie do elfiego chleba z "Władcy Pierścieni".

Więcej w Fandom

Losowa wiki