FANDOM

Ebbing – państwo graniczące z Metinną oraz prawdopodobnie Geso, de facto nilfgaardzka prowincja[1][2].

Historia Edytuj

W 1210 roku urodził się diuk de salm Roegner, późniejszy król Cintry. Ok. 1233 roku znaleziono dla skazanej incestem Calanthe męża. Wyszła za diuka w 1234 roku[1].

Ok. 1237 roku profesor etyki Vysogota uciekł z akademii w Castell Graupian na bagna Pereplutu, do Ebbing.

W 1239 roku królestwo zostało anektowane przez Nilfgaard. W historiografii nifgaardzkiej wojny północne zaczęły się od zajęcia tego kraju.

Ok. 1265 roku w Ebbing wybuchła rebelia. Władyka z Geso sprzymierzył się z powstańcami. Cesarz Emhyr var Emreis wysłał karną ekspedycję, która stłumiła powstanie.

Po bitwie o Wzgórze Sodden wybuchło drugie znane powstanie. Zostało stłumione przez młodych nilfgaardzkich oficerów. Prawdopodobnie po tych wydarzeniach Ebbing zyskało pozorną autonomię.

Geografia Edytuj

W Ebbing znajdowała się bagnista kraina zwana Pereplutem przecięta rzekami Arete, Lete, Sylte oraz Veldą.

Według profesora Giraldusa Temeriensisa Ebbing było sporych rozmiarów państwem, a jego dużą część zajmowały bagna Pereplutu, które były wylęgarnią potworów i chorób. Większość mieszkańców osiadło nad rzekami lub morzem[3].

Znane miejscowości Edytuj

Heraldyka Edytuj

COA Ebbing serpent H Ebbing COA Ebbing combined

Herb Ebbing nie został opisany w książkach. Powstały dwie znaczące niekanoniczne propozycje herbu: Wąż, z Gry Wyobraźni, oraz Cztery Rzeki, autorstwa Mboro. Powyższe herby, autorstwa SMiki55, są nimi inspirowane.

Znani obywatele Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Alfabet Sapkowskiego.
  2. Krew elfów.
  3. Wiedźmin: Gra Wyobraźni