Fandom

Wiedźmińska Wiki

Edwina Dussart

3899stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Edwina Dussartwilkołaczka, żona Otto Dussarta, także wilkołaka. Podobnie jak w przypadku większości mieszkanek wsi, trudno było dokładnie ocenić jej wiek. Jako wilczyca miała szare umaszczenie. Razem z mężem osiadła w okolicy góry Cremora, gdzie prowadzili wiejskie życie. Z ich małżeństwa narodziły się co najmniej trzy dziewczynki, które odziedziczyły wilkołactwo po swych rodzicielach.

Edwina była bardzo nieufna w stosunku do nieznajomych, lękała się zwłaszcza o swoje młode córki. Obawiała się, że prędzej czy później ktoś dowie się o ich rodzinnej tajemnicy i wynajmie na nich wiedźmina, stąd też jej gwałtowna reakcja na wizytę Geralta w jej domostwie.

Dzieciaki, dziewczynki co do jednej, uczepiły się maminej kiecki i zapaski. Niewiasta patrzyła na wiedźmina, a we wzroku jej próżno szukałbyś sympatii. Nie dziwota. Dobrze widziała rękojeść miecza nad ramieniem wiedźmina. Medalion na szyi. Srebrne ćwieki na rękawicach, których wiedźmin bynajmniej nie krył. Wręcz je demonstrował.
- Gospodarz - powtórzył. - Otto Dussart, znaczy się. Mam doń interes.
- Jaki?
- Osobisty. Zastałem?
Wpatrywała się, milcząc, lekko przekrzywiwszy głowę. Była, jak ocenił, urody w typie rustykalnym, czyli lat liczyć sobie mogła między dwadzieścia pięć a czterdzieści pięć. Precyzyjniejsza ewaluacja, jak w przypadku większości mieszkanek wsi, nie była możliwa.

Sezon burz

Niewiasta i dwie pozostałe już się zmienić zdążyły. Na wiedźmina leciały w skoku trzy wilki, szara wilczyca i dwa wilczątka, z przekrwionymi ślepiami i wyszczerzonymi kłami. W skoku rozdzieliły się, iście po wilczemu, atakując ze wszystkich stron. Uskoczył, na wilczycę pchnął ławę, wilczątka odtrącił ciosami pięści w nabijanych srebrem rękawicach. Zaskowyczały, przypadły do ziemi, szczerząc kły. Wilczyca zawyła dziko, skoczyła znowu.
Sezon burz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki