Fandom

Wiedźmińska Wiki

Egmund

3736stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Egmund – trzeci syn Belohuna, brat Xandera, Elmera i Viraxasa. Rosły, czarnowłosy mężczyzna. Z wyglądu nie przypominał ojca.

Geralt został doprowadzony przed jego oblicze, po tym jak w drodze powrotnej z Rawelinu został zatrzymany przez ludzi księcia. Egmund początkowo podszywał się pod Xandera, grożąc wiedźminowi spreparowanymi przeciw niemu dowodami oszustw finansowych. W ten sposób chciał sprawdzić uczciwość Geralta, aby następnie podjąć próbę wynajęcia go do ochrony Belohuna podczas uroczystości królewskich godów. Wiedźmin, mimo początkowego sceptycyzmu, podejmuje się zadania.

Jak się później okazało, troska Egmunda o ojca była udawana. W rzeczywistości ściągnął Geralta na królewskie gody, aby zmusić go do udziału w zabójstwie Belohuna. Aby przekonać wiedźmina do współpracy, rozkazał swoim zaufanym ludziom (Roppowi, Samsie, Tverdorukowi i Richterowi) porwać Jaskra i w razie potrzeby okaleczyć poetę. Plan księcia nie powiódł się. Belohun postanowił wygnać Egmunda i Xandera. Po zamordowaniu ojca, Viraxas zadbał o spełnienie ostatniej woli króla, skazując braci na banicję.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Król powiódł wzrokiem po zasiadających obok synach. Obaj rośli jak żerdzie, w niczym nie przypominali ojca, kościstego, żylastego, ale niezbyt imponującego wzrostem. Sami też nie wyglądali na braci. Starszy, Egmund, czarny jak kruk, Xander, niewiele młodszy, albinotyczny niemal blondyn. Obaj patrzyli na Lyttę bez sympatii. W sposób oczywisty drażnił ich przywilej, na mocy którego czarodzieje w przytomności królów siadali, a audiencji udzielano im na krzesłach. Przywilej miał jednak zasięg powszechny i nie mógł go lekceważyć nikt chcący uchodzić za cywilizowanego. Synowie Belohuna bardzo chcieli za takich uchodzić.
Sezon burz

Milczący dotąd jak głaz Egmund poderwał głowę.
– Sukcesję? – warknął, a zły błysk w jego oczach nie uszedł uwagi Lytty. – Jaką sukcesję? Masz sześciu synów i osiem córek, wliczając bękartów! Mało ci?
– Sama widzisz – machnął kościstą ręką Belohun. – Sama widzisz, Neyd. Muszę zadbać o sukcesję. Miałbym zostawić królestwo i koronę komuś, kto w taki sposób zwraca się do rodzica?

Sezon burz

Władcy Kerack herb Kerack
OsmykBelohunViraxas
Inni członkowie dynastii kerackiej
EgmundXanderIldiko Breckl

Więcej w Fandom

Losowa wiki