FANDOM

Egmund – trzeci syn Belohuna, brat Xandera, Elmera i Viraxasa. Rosły, czarnowłosy mężczyzna. Z wyglądu nie przypominał ojca.

Historia Edytuj

Geralt został doprowadzony przed jego oblicze, po tym jak w drodze powrotnej z Rawelinu został zatrzymany przez ludzi księcia. Egmund początkowo podszywał się pod Xandera, grożąc wiedźminowi spreparowanymi przeciw niemu dowodami oszustw finansowych. W ten sposób chciał sprawdzić uczciwość Geralta, aby następnie podjąć próbę wynajęcia go do ochrony Belohuna podczas uroczystości królewskich godów. Wiedźmin, mimo początkowego sceptycyzmu, podjął się zadania.

Jak się później okazało, troska Egmunda o ojca była udawana. W rzeczywistości ściągnął Geralta na królewskie gody, aby zmusić go do udziału w zabójstwie Belohuna. Aby przekonać wiedźmina do współpracy, rozkazał swoim zaufanym ludziom (Roppowi, Samsie, Tverdorukowi i Richterowi) porwać Jaskra i w razie potrzeby okaleczyć poetę. Plan księcia nie powiódł się. Belohun postanowił wygnać Egmunda i Xandera. Po zamordowaniu ojca, Viraxas zadbał o spełnienie ostatniej woli króla, skazując braci na banicję.