Fandom

Wiedźmińska Wiki

Eithné

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Share

Eithné; grafika Anna "Anay" Przybyłowicz.jpg

Eithné; grafika Anna "Anay" Przybyłowicz

Jeśli ma się przyjaciół, a mimo to wszystko się traci, jest oczywiste, że przyjaciele ponoszą winę. Za to, co uczynili, względnie za to, czego nie uczynili. Za to, że nie wiedzieli, co należy uczynić.
— Eithne do Jaskra

Eithné [czyt. ejtne] - pani wszystkich driad i władczyni Brokilonu. Znana ze swojej dumy, upartości i odrzucania wszystkiego co ludzkie. Bardzo lubiła Geralta z Rivii (prawdopodobnie za jego wcześniejsze zasługi dla Brokilonu) i wielokrotnie mu pomagała (np. lecząc go po tym jak doznał poważnych obrażeń podczas walki z Vilgefortzem podczas przewrotu na Thanedd). Jej siedzibą jest największy dąb w Duén Canell. Miała córkę Morénn.

Władczyni Brokilonu nosiła powłóczystą, zwiewną, jasnozieloną szatę. Jak większość driad, była niewysoka i szczupła, ale dumnie uniesiona głowa, twarz o poważnych, ostrych rysach i zdecydowane usta sprawiły, że wydawała się wyższa i potężniejsza. Jej włosy i oczy miały kolor roztopionego srebra.
Miecz przeznaczenia

A później przyszedł rozkaz z Duén Canell, od Srebrnookiej Eithné, Pani Brokilonu. Czarodziejkę odprawić, brzmiał rozkaz władczyni Lasu Driad. Wiedźmina leczyć.
Chrzest ognia

Oparta o sosnę niewysoka driada miała oczy i włosy w kolorze srebra. Zachodzące słońce otaczało aureolą jej głowę na tle pstrokatej ściany lasu. Milva uklękła na jedno kolano, nisko skłoniła głowę:
- Bądź pozdrowiona. Pani Eithne.
- Władczyni Brokilonu zatknęła za łykowy pasek złoty nożyk o kształcie sierpa.

Chrzest ognia

Dane z pozostałych źródeł Edytuj

Eithne z filmu.jpg

Dorota Kamińska jako Eithné

W filmie i w serialu w rolę Eithné wcieliła się Dorota Kamińska.

Więcej w Fandom

Losowa wiki