FANDOM

Opisy z książek i gier

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Eee, nie ma się czego bać. Ekimma to tylko taki przerośnięty nietoperz.
– ostatnie słowa strażnika miejskiego, imię nieznane

Ekimma, podobnie jak inne wampiry, nie jest wcale nieumarłym człowiekiem, lecz potworem postkoniunkcyjnym, który nic nie robi sobie z czosnku, wody święconej czy religijnych symboli.

W przeciwieństwie do powszechnej wśród gminu opinii, nie przypomina z wyglądu przystojnego, bladego arystokraty o uroczym wschodnim akcencie, lecz, podobnie jak katakan czy nosferat, przerośniętego nietoperza. Co więcej, nie wysysa krwi z niewieścich szyj delikatnym ugryzieniem przypominającym pocałunek – lecz rozszarpuje je na kawałki za pomocą długich, ostrych szponów, a następnie chłepce krew z ziemi.

Ekimma wyróżnia się nie tylko okrucieństwem, ale i niezwykłą szybkością. Potrafi zadać kilka błyskawicznie następujących po sobie ciosów, po których najlepsza nawet mahakamska zbroja zamieni się w strzępy. Najlepiej walczyć z nią srebrnym mieczem – mając na uwadze, że rany ekimmy będą z czasem się regenerować – chyba, że do starcia dojdzie w samo południe, gdy ekimma jest najsłabsza. Nie należy zatem brać tego potwora na wyczekanie ani broń boże czekać aż się wykrwawi – tylko jak najszybciej zasiec a ciało, jeśli to tylko możliwe, spalić na popiół i rozsypać na cztery strony świata.
Jaskier

Z tego, co mi wiadomo, nie kaleczą też w tak straszny sposób alp, katakan, mula, bruxa ani nosferat. Dość brutalnie ze zwłokami ofiar obchodzą się natomiast fleder i ekimma.(...) Nie możesz więc też nie wiedzieć, że ekimm i flederów nigdy nie spotyka się w naszym klimacie
Chrzest ognia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki