FANDOM

Wyniosłe, szlachetne, pełne piękna maski właśnie opadły i możesz zobaczyć ogrom nienawiści, jaką czują do ludzi.
Geralt o elfach (zależnie od wyboru gracza)[źródło]

Elf – jedna z ras występujących w serii książek Andrzeja Sapkowskiego. Jest to jedna ze Starych Ras (m.in. gnomy, krasnoludy), przybyła na swoich białych okrętach o wiele wcześniej niż ludzie. Elfy są długowieczne i niezmiennie piękne, ich twarze są z reguły szczupłe i wyraziste. Rasę ową charakteryzuje również wzrost. Elfy są bardzo wysokie i mają szczupłą budowę ciała. Są najlepszymi łucznikami, jakich kiedykolwiek nosiła Ziemia. Elfiej rasie z łatwością przychodzą praktyki magiczne, są wręcz naturalnie przystosowani do magii, dlatego elfi czarodzieje są bardzo szanowani i uznawani. Znakami wyróżniającymi są szpiczaste uszy i drobne, pozbawione kłów równe zęby. Większość elfów nosi długie, proste i lekko podkoloryzowane warkoczami fryzury. Odnoszą się z ogromną pogardą do ludzi, wielu ich szczerze nienawidzi za zbrodnie przodków. Nie są wylewne, nie okazują bezpośrednio uczuć. Wśród ludzi panuje przekonanie, że elfy w ogóle nie płaczą. Często na ich szatach i zbrojach, a także w makijażu, można dostrzec liściasty motyw.

Elfy dzielą się na Aen Seidhe (Lud Wzgórz) - elfy ze świata Wiedźmina oraz  Aen Elle (Lud Olch) - elfy, które z pomocą jednorożców odeszły do innego świata. Aen Seidhe posługują się językiem zwanym hen llinge, a Aen Elle używają ellylon. Narzecza te różnią się nieco między sobą.

Elfie kobiety owulują co 10, 20 lat. Jednak podczas kontaktów seksualnych z ludźmi, na skutek kombinacji hormonów, elfki są bardziej płodne.

Elfy, są skazane na zagładę w świecie wiedźmina. Dlatego też zostaną otwarte Drzwi, dzięki którymi przedostaną się, do innego świata unikając tym samym (jako jedyna rasa) lodowego kataklizmu. Elfia rasa, odchodząc z Kontynentu zniszczyła bądź zabrała, wszystkie dzieła sztuki, wynalazki i inne zabytki kultury.

Historia Edytuj

Tw series Elves

Iorweth po lewej i Ge'els po prawej - reprezentanci obu grup elfich

Według wielu innych ras, elfy przybyły na Kontynent na białych okrętach, które przybiły w ujścia Pontaru i Jarugi. Prawdopodobnie one też prześladowały inne rasy jak krasnoludy, czy gnomy. Rasa elfów zamieszkała na równinach, nizinach, dorzeczach, a nawet w górach. Cywilizacja ta była jedną z najbardziej rozwiniętych w świecie Wiedźmina.

Wspomnienie o pierwszym kontakcie ludzi i elfów jest różnie odbierane. Jedni uważają, że to elfy pierwsze zaatakowały, inni, zaś że to ludzie rozpoczęli wojnę. Niezależnie od tego, kto pierwszy zaczął, ostatecznie wygrali ludzie, zmuszając elfy do asymilacji. Aelirenn, jedna z elfek, wzięła większość kwiatu elfiej młodzieży do zrywu, który skończył się tragicznie. Do dziś pamięć o tej walce tkwi wśród młodych elfów.

Obecnie duża ilość młodzieży elfiej dołącza do Scoia'tael, w wyniku czego nie są lepsi od sił pacyfikujących ich, bo obie strony zabijają niewinnych. Jednak nie zawsze elfy i ludzie są sobie wrogami - wynikiem miłości między przedstawicielami tych ras są półelfy, dzieci ludzi i elfów. Choć spotykają się z ostracyzmem, to jednak wciąż ich przybywa i są jednym z dowodów na to, że ludzie i nieludzie wcale nie muszą ze sobą walczyć.

Państwa Edytuj

Elfy kiedyś tworzyły wiele cywilizacji. Obecnie jednak są w mniejszości, tworzą tylko niewielkie i słabe państwa rolnicze, wyjątkiem jest Tir ná Lia:

Stosunki z innymi rasami Edytuj

LudzieEdytuj

Pomimo walk Zakonu i oddziałów specjalnych ze Scoia'tael ludzie i elfy nie są zajadłymi wrogami. Oczywiście wiele z nich walczy o godność, ale wyczyny Wiewiórek i drugiej strony sprawiają, że cierpią na pogromach. Ludzie cieszą się z wynalazków odebranych lub podarowanych obecnie elfy jak perfumy, makijaż, puder, czy doskonałe łuki. Z tego ostatniego elfy słyną na całym Kontynencie. Z drugiej strony, wielu Aen Sidhe żyje razem z ludźmi na zadowalającym poziomie, więc stosunek elfów do ludzi jest bardzo różny.

JednorożceEdytuj

Jednorożce nienawidzą elfów, bo te wytępiły niemalże całą ich rasę. Szczególnie nie znoszą Aen Elle, ponieważ walczą z nimi w Tir na Lia.

KrasnoludyEdytuj

Elfy dobrze rozumieją się z krasnoludami, co w dużej mierze jest spowodowane często podobnym losem podczas pogromów. Nieraz walczą ramię we ramię w komandach Scoia'tael.

GnomyEdytuj

Z powodu rzadkiego występowania gnomów poza Mahakamem, nieznany jest stosunek elfów do nich, nie wiadomo jak dużą styczność ze sobą miały te rasy w przeszłości.

NiziołkiEdytuj

Podobnie jak z krasnoludami, elfy dobrze dogadują się również z niziołkami, wspólnie walczą o wolność i cierpią w pogromach.

Ważniejsze postaci Edytuj

Inne Elfy w świecie Sapkowskiego Edytuj

Sławne elfie miasta Edytuj

Trzy najsławniejsze miasta elfie leżą w KaedwenEst Haemlet i Loc Muinne zostały zniszczone przez redańskiego marszałka Milana Raupennecka. Zostało tylko Shaerrawedd, jednak ono również jest dziś ruiną po powstaniu Aelirenn.

Ciekawostki Edytuj

  • Elfy charakteryzuje niebywała wrażliwość na piękno.
  • Są dumną rasą, dlatego rzadko okazują uczucia.
  • Większość elfiej młodzieży poległa 200 lat temu w boju z ludźmi.
  • Magia jest ich częścią, w odróżnieniu od ludzi, którzy musieli się, jej nauczyć.
  • Elfy zachowują młody wygląd przez stulecia, nawet po utracie zdolności do prokreacji.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki