FANDOM

Biała Mewawiedźmiński eliksir, występujący w sadze o wiedźminie i grach Wiedźmin i Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Saga o wiedźminie Edytuj

Mimo że zaliczana jest do wiedźmińskich eliksirów, Biała Mewa nie posiada większości cech tych specyfików. Zioła użyte do jej ważenia nie są toksyczne, co umożliwia zwykłym ludziom wypicie mikstury. Jednocześnie nie jest używany przez nikogo poza wiedźminami, a Triss nie potrafiła rozpoznać żadnego ze składników po wypiciu mewy, co sugeruje że składniki są niezwykle rzadkie, prawdopodobne nieznane reszcie świata.

Biała Mewa jest słabym wywarem halucynogennym. Wiedźmini piją ją w charakterze alkoholu (choć być może porównanie z lekkim narkotykiem jest właściwsze), często mieszając z wódką lub spirytusem. Najprawdopodobniej nie zabierają jej na szlak.

Wiedźmin Edytuj

Potion White Gull Eliksir ten otrzymuje się na bazie mocnego alkoholu i składników zawierających dwie jednostki Vitriolu i jednostkę Rebisu. Po przyrządzeniu może służyć jako bardzo dobra baza na inne eliksiry. Wypicie mikstury zapewnia podobny efekt do upojenia alkoholowego.

Przygotowanie Baza Czas działania Toksyczność
Substances Vitriol Substances Vitriol Substances RebisEliksir tworzy się poprzez mieszanie składników, które zawierają w sumie dwie dawki vitriolu i jedną dawkę rebisu. Każdy Długi Średnia

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W tej części gry, Biała Mewa służy jako podstawa pod silniejsze eliksiry. Jest też składnikiem mieszanki, znanej wśród wiedźminów z Kaer Morhen jako Mordownia, czyli Białej Mewy, wymieszanej pół na pół ze spirytusem.

Lambert spojrzał na Geralta, Geralt przyzywająco skinął głową. Młodszy wiedźmin wstał, zdjął z wysokiej półki dużą, czworokątną kryształową karafę i mniejszy flakonik. Przelewał zawartość flakonika do karafy, wstrząsnął nią kilkakrotnie, nalał przejrzystego płynu do stojących na stole pucharów.
- Napij się z nami, Triss.
- Czyżby prawda była aż tak straszna - zadrwiła - że na trzeźwo nie da się o niej mówić? Że trzeba się urżnąć, by móc jej wysłuchać?
- Nie wymądrzaj się. Łyknij. Łatwiej zrozumiesz.
- A co to jest?
- Biała mewa.
- Co?
- Lekki środek - uśmiechnął się Eskel - na miłe sny.
- Psiakrew! Wiedźmiński halucynogen? To od tego tak wam świecą oczy wieczorami!
- Biała mewa jest bardzo łagodna. To czarna jest halucynogenna.
- Jeżeli w tym płynie jest magia, mnie nie wolno tego wziąć do ust!
- Wyłącznie naturalne składniki - uspokoił ją Geralt, ale minę, jak zauważyła, miał nietęgą.

Krew elfów

Musujący płyn o dziwnym smaku uderzył zimnem w przełyk, rozlał się ciepłem po ciele. Czarodziejka przesunęła językiem po dziąsłach i podniebieniu. Nie umiała rozpoznać żadnego składnika.
Krew elfów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki