FANDOM

Księstwo Ellander
Stolica Ellander
Ustrój polityczny feudalizm, senior Temeria
Głowa państwa Diuk Hereward / Władcy Temerii
Jednostka monetarna Oren temerski
Język urzędowy Język Wspólny

Herb
nieoficjalny

Hrb unof Ellander
Herb Ellander - propozycja Mboro

Ellander - księstwo lenne Temerii, leżące w dolinie Pontaru, u stóp Mahakamu. Władane przez diuka Herewarda.

Ciekawe miejsca Edytuj

Ważne postaci Edytuj

Mapa ellander

Mapa Ellander (wersja z dnia 29.06.2006)

Dotyczące lokalizacji:

- Geralt - odezwał się nagle poeta. - Chyba nie pojedziemy prosto na południe? Trzeba będzie łukiem ominąć Ellander i włości Herewarda? Co? Czy też zamierzasz kontynuować ten pokaz?
- Nie, Jaskier. Nie zamierzam. Pojedziemy lasami, a później skręcimy na Kupiecki Szlak.

Ostatnie życzenie

Tu, w Dolinie Pontar, leży księstwo Ellander.
Krew elfów

Niestety, króla nie było w stolicy - przebywał na południu kraju, w Mariborze, oddalonym od Wyzimy o bli­sko dwieście mil. Aplegatt wiedział o tym, dlatego w oko­licach Białego Mostu porzucił wiodący na zachód gości­niec i pojechał lasami, w kierunku Ellander.
Czas pogardy

Przed wieczorem był już na zachodniej granicy księ­stwa Ellander, na rozstaju w okolicach wioski Zavada, skąd miał prostą i bezpieczną drogę do Mariboru - czter­dzieści dwie mile bitym, uczęszczanym traktem. Na roz­staju była karczma.
Czas pogardy

Tydzień temu była jeszcze w Ellander, obliczyłem, że za trzy, cztery dni dotrze do miasta Gors Velen...
Czas pogardy

Na Południu, hen za górami Amell, w Ebbing, w krainie zwanej Pereplutem, na rozległych mokradłach przeciętych rzekami Yeldą, Lete i Arete, w miejscu oddalonym od miasta Ellander i świątyni Melitele o osiemset mil lotem wrony, koszmar senny gwałtownie zbudził nad ranem starego pustelnika Vysogotę.
Wieża Jaskółki

- Kierunek głównego uderzenia to oczywiście Temeria. Rubież rzeki Pontar, linia Novigrad - Wyzima - Ellander. Uderza grupa armii "Środek", pod dowództwem Menno Coehoorna. Flankę zabezpiecza grupa armii "Wschód", uderzająca z Aedirn na Dolinę Pontaru i Kaedwen...
Wieża Jaskółki

Na Południu, hen za górami Amell, w Metinnie, w krainie zwanej Stojeziory, w miejscu oddalonym od miasta Ellander i świątyni Melitele o pięćset mil lotem wrony, koszmar senny gwałtownie zbudził rybaka Gostę.
Wieża Jaskółki

CiekawostkiEdytuj

  • Podczas pobytu Ciri w Ellander przebywała również czarodziejka Yennefer.
  • Przez pewien czas mieszkała tu także Triss Merigold.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki