Fandom

Wiedźmińska Wiki

Ellander (miasto)

3741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ellander (miasto) - jedno z miast Temerii, stolica księstwa Ellander i siedziba diuka Herewarda. Słynie ze Świątyni Melitele, cieszącej się dużą popularnością w całęj Temerii. Ellander jest oddaleone od Stojeziorów ok. pięćset mil lotem wrony.

Obywatele Edytuj

Ciekawe miejsca Edytuj

Geralt - odezwał się nagle poeta. - Chyba nie pojedziemy prosto na południe? Trzeba będzie łukiem ominąć Ellander i włości Herewarda? Co? Czy też zamierzasz kontynuować ten pokaz?
- Nie, Jaskier. Nie zamierzam. Pojedziemy lasami, a później skręcimy na Kupiecki Szlak.

Ostatnie życzenie

Szesnastoletni Jarre był wychowankiem arcykapłanki, sposobionym przez nią na kapłana i kronikarza. Mieszkał w Ellander, gdzie pracował jako pisarczyk w sądzie grodzkim, ale w chramie Melitele przebywał częściej niż w miasteczku
Krew elfów

- Tysiąc pięćset temerskich orenów, przekazem na filię Cianfanellich w Ellander, na rzecz świątyni Melitele.
Czas pogardy

Na Południu, hen za górami Amell, w Ebbing, w krainie zwanej Pereplutem, na rozległych mokradłach przeciętych rzekami Yeldą, Lete i Arete, w miejscu oddalonym od miasta Ellander i świątyni Melitele o osiemset mil lotem wrony, koszmar senny gwałtownie zbudził nad ranem starego pustelnika Vysogotę.
Wieża Jaskółki

- Kierunek głównego uderzenia to oczywiście Temeria. Rubież rzeki Pontar, linia Novigrad - Wyzima - Ellander. Uderza grupa armii "Środek", pod dowództwem Menno Coehoorna. Flankę zabezpiecza grupa armii "Wschód", uderzająca z Aedirn na Dolinę Pontaru i Kaedwen...
Wieża Jaskółki

Na Południu, hen za górami Amell, w Metinnie, w krainie zwanej Stojeziory, w miejscu oddalonym od miasta Ellander i świątyni Melitele o pięćset mil lotem wrony, koszmar senny gwałtownie zbudził rybaka Gostę
Wieża Jaskółki

- Wiem - przytaknął znowu Jarre. - Uzupełniające losowanie kontyngensu rada miasta Ellander ustanowiła wilkierzem z dnia szesnastego stycznia. Było to konieczne w obliczu nilfgaardzkiego zagrożenia...
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki