FANDOM

W takie czasy nigdy nie wiadomo, co jutro przyniesie.
— Elza do wiedźminów[źródło]

Elza – właścicielka Karczmy w Białym Sadzie. Pojawia się w Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdzie pomaga Geraltowi i Vesemirowi w odnalezieniu czarodziejki Yennefer.

Wiedźmin 3: Dziki GonEdytuj

Elza pojawia się po raz pierwszy w Karczmie w Białym Sadzie, gdzie wiedźmini przyjeżdżają by zapytać o Yennefer. Wcześniej jeden z klientów mówi jej, aby zdjęła ze ściany herb z liliami temerskimi, żeby Nilfgaardczycy za to jej nie powiesili. Mimo, że starszy chłop jej tego odradza, karczmarka jednak go zdejmuje. Wtedy do karczmy wchodzą Geralt i Vesemir. Kobieta jak tylko słyszy, że wiedźmini uratowali jej kuzyna, oznajmia, że wszystko dla nich jest u niej na jej koszt. Niestety Elza nie potrafi pomóc wiedźminom i proponuje, aby popytali się przejezdnych.

Kiedy później po zabiciu gryfa Geralt i Vesemir chcą opuścić Biały Sad, jedna z klientek, Litka, pyta Elzę gdzie herb Temerii. Gdy się dowiaduje, że został zdjęty, drwi czy nie powiesi zamiast niego herbu Nilfgaardu. Karczmarka stara się ją ignorować, Litka wali jej głową w stół. Geralt i Vesemir chcą jej pomóc, ale zdenerwowani Temerczycy prowokują ich do bójki, podczas której wiedźmini zabijają ich. Świadkowie kulą się z przerażenia, a wtedy Elza każe im się wynieść.

Pojawia się ponownie, na koncercie Priscilli w Zimorodku. Kiedy rozpoznaje Geralta mówi wszystkim, że to on zamordował Temerczyków w Białym Sadzie. Zostaje jednak uciszona przez pozostałych widzów, a Geralt zostaje zabrany przez Priscillę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki