Fandom

Wiedźmińska Wiki

Emblonia

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Emblonia – dawne królestwo graniczące z Temierią i Redanią. Leżało na międzyrzeczu, utworzonym przez dwie odnogi rzeki Pontar. Jej południową granicę stanowiła odnoga Pontaru o nazwie Embla. Państwo bogate w urodzajną glebę – mady, pod rządami miejscowych władców zaniedbane i zmieniające się w lesiste nieużytki. Kraj podupadł, aż w końcu został rozdzielony między do Temerię i Redanię. Część zdobytą przez Temerię nazwano Pontarią, a część redańską mianowano Przyrzeczem

W czasach wydarzeń z Sezonu Burz Emblonia nie istnieje już od pięćdziesięciu lat. Ze względu na ciągłe waśnie między Foltestem, a Vizimirem, powodowane niejasnością dokumentów, przez ziemie przetoczyła się seria konfliktów i wojen celnych. Przykładem może być wolna kompania Shevlova, na która natknął się Geralt. Została wynajęta przez Redanię do usuwania słupów granicznych i wkopywania nowych w celu przesunięcia granicy redańsko-temerskiej na południe.

MiejscowościEdytuj

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Leżący pomiędzy odnogami kraj zaś – a raczej kraik – zwał się Emblonią. To znaczy zwał się niegdyś, dość dawno temu. I dość dawno temu przestał. Królestwo Emblonii przestało istnieć jakieś pół wieku temu. A były po temu powody.
Sezon burz

Toteż podupadło. A wreszcie zanikło. Postarali się o to potężni sąsiedzi, Temeria i Redania. Emblonia, lubo twór politycznie niewydarzony, pewnym bogactwem jednak dysponował. Leżał wszak w aluwialnej dolinie rzeki Pontar, która od wieków osadzała tu niesione wylewami muły. Z których powstały mady – niezwykle żyzne i wydajne rolniczo gleby. Pod rządami władców Emblonii mady rychło zaczęły zmieniać się w zarosłe łęgami nieużytki, na których mało dało się posadzić, a jeszcze mniej zebrać. Temeria i Redania notowały tymczasem znaczny przyrost ludności i produkcja rolnicza stawała się sprawą o żywotnym znaczeniu. Mady Emblonii nęciły. Dwa rozdzielone rzeką Pontar bez zbędnych ceregieli podzieliły więc Emblonię między siebie, a nazwę wymazały z map.
Sezon burz

Z tych powodów Geralt słabo znał tereny Emblonii – czy też, wedle nowszych map, Pontarii i Przyrzecza.
Sezon burz

Więcej w Fandom

Losowa wiki