FANDOM

Encyclopaedia Maxima Mundi (wydane: Effenberg i Talbot) - wielkie, kilkunastotomowe dzieło traktujące o wszelkich zagadnieniach i wszelkich ważniejszych osobach lub zdarzeniach, jakie kiedykolwiek istniały bądź miały miejsce na Kontynencie. Warto dodać, że encyklopedia ta została spisana przez Nilfgaardczyków, a wiedza w niej zawarta jest wybiórcza, nie zawsze potwierdzona naukowo i ogólnie rzecz biorąc subiektywna. Dzieło prawdopodobnie miało również charakter propagandowy w cesarstwie. Encyklopedia powstała najprawdopodobniej kilkaset lat po wojnach pólnocnych, prawdopodobnie długo po zniknięciu magii, stąd  wiele wydarzeń  opisanych w sadze o Wiedźminie potraktowanych zostało jako legendarne lub nawet całkowicie zmyślone. Stylistycznie wykazuje podobieństwo do encyklopedii wydawanych w naszym świecie w pierwszej połowie XX wieku.

Dane z książek Sapkowskiego

Istniejące fragmenty:

Ciekawostki

  • Andrzej Sapkowski, pisząc Sezon Burz, popełnił błąd w numeracji tomów. W nowej powieści zamieścił hasło Kerack w tomie ósmym, a tymczasem w Sadze hasło Itlina pojawia się w tomie dziesiątym. Numery te powinny być zamienione, aby zachować porządek alfabetyczny.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Encyclopaedia Maxima Mundi