FANDOM

Endriaga – potwór ze Zwilgłego Uroczyska, obecnie na wymarciu.

W2 SS Endriaga 2

Są pewne różnice - mruknął Geralt, wciąż pod nie­przyjaznym wzrokiem kocura.
- Są - zgodził się Codringher. - Ty jesteś wiedźminem anachronicznym, a ja wiedźminem nowoczesnym, idącym z duchem czasu. Dlatego ty wkrótce będziesz bezrobotny, a ja będę prosperował. Strzyg, wiwern, endriag i wilkołaków wkrótce nie będzie już na świecie. A skurwysyny bę­dą zawsze.

Czas pogardy

Tam, panoczku, są brukołaki, liścionosy, endriagi, inogi a insze plugastwo! Toż ledwo dwie niedziele temu capnął leszy zięcia mego, a tak, że zięć ino zacharczeć zdołał i już było po nim.

Wieża Jaskółki

– Spojrzyjcie, ludzie! Dziś na arenie nie wilk, nie goblin, nie endriaga!

Wieża Jaskółki

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W tej części gry gatunek przybliża nam Bestiariusz. Endriagi prowadzą podobny tryb życia co mrówki, czy pszczoły - mają swoją królową oraz robotnice, trutnie czy wojowniczki. Mieszkają w lasach. Robotnice stanowią najliczniejszą grupę - do ich obowiązków należą: budowa gniazd i kokonów, zdobywanie pożywienia, opieka nad jajami i larwami. W razie zagrożenia wzywają wojowniczki - największe i najsilniejsze osobniki. Do nich z kolei należy obrona terytorium czy prowadzenie walk poza jego obrębem. Trutnie przedłużają gatunek. Królowa to najważniejszy osobnik w gnieździe. 

Dane z innych źródeł Edytuj

Gra Wyobraźni

  • Leśna jaszczurka, żyjąca głównie w lasach na południu Kontynentu. Zwykle zielonej lub brązowej barwy, ma trójkątną głowę i silne szczęki pełne ostrych zębów, dochodzi do trzech metrów długości. Żywi się zwierzętami leśnymi. Jej ślina jest bardzo jadowita, ofiara zazwyczaj ginie kilka minut po ukąszeniu.
    W3 SS Endriaga 4

    Endriaga Wojownik w Wiedźmin 3

Gry CD Projektu RED

  • Jest to stworzenie leśne, przypominające pająki. Dość długie , poruszające się za pomocą 2 par odnóży. Preferują raczej wilgotne i zarośnięte miejsca bytowania. Atakują przednimi odnóżami. Często szarżują na oponenta. Są to zwierzęta żyjące w koloniach, posiadające pracownice, wojowników oraz królową. Kokony z embrionami wyglądają jak liście pułapki muchołówki.

Galeria Edytuj