Fandom

Wiedźmińska Wiki

Eredin Bréacc Glas

3853strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze28 Udostępnij

219.3.jpg

"Avatar" Eredina

Eredin Bréacc Glaself, dowódca konnicy. Zabójca Auberona Muircetacha. Niegdyś posiadał władzę nad Wrotami Światów. Przywódca oddziału, znanego jako Dziki Gon, a który przez niego samego był nazywany Dearg Ruadhri (Czerwonymi jeźdźcami). Jednorożce określały Eredina mianem Krogulca. Wraz z Lisem (Avallac'hem) stanowili rzeczywistą władzę Aen Elle. Ostatecznie przejął pełnię władzy jako Król Ludu Olch. Najbardziej znany był jednak jako Król Dzikiego Gonu. W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon występuje jako główny antagonista.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Przywódca jeźdźców, czarnowłosy elf, siedział na wielkim jak smok skarogniadym ogierze ustrojonym, jak wszystkie konie oddziału, w kropierz haftowany w smocze łuski, do tego noszącym na łbie prawdziwie demoniczny rogaty bukranion. Jak wszystkie pozostałe elfy, czarnowłosy miał pod cynobrowo-amarantowo-karmazynowym płaszczem kolczugę wykonaną z kółeczek o nieprawdopodobnie małej średnicy, dzięki czemu układała się na ciele miękko niczym wełniana dzianina.
Pani Jeziora

Byli jednakowego wzrostu, to znaczy niezwykle wysocy. Ale twarz Avallac'ha była łagodna, a twarz czarnowłosego przywodziła na myśl drapieżnego ptaka. Jasny i czarny, pomyślała. Dobry i zły. Światło i mrok.
Pani Jeziora

Eredin Bréacc Glas pokazał zęby w uśmiechu. Ciri widziała już takie uzębienie, bardzo białe, bardzo drobne i bardzo nieludzkie, równe jak spod strychulca, pozbawione kłów. (...) Napatrzyła się na takie zęby u Iskry. Ale w uśmiechu Iskry takie zęby wyglądały ładnie, u Eredina natomiast upiornie.
Pani Jeziora

Król Olch jest stary. Ale Lis z Krogulcem nie mogą zdobyć władzy nad Ard Gaeth, Wrotami Światów. Raz już zdobyli. Raz już utracili. Teraz nie mogą nic więcej, jak tylko błąkać się, błądzić wśród światów małymi kroczkami, sami, jak widma, bezsilnie. Lis do Tir ná Béa Arainne, Krogulec i jego jeźdźcy po Spirali. Dalej nie mogą, nie mają sił. Dlatego marzą im się Ard Gaeth i władza.
Pani Jeziora

Też dobył miecza. W krótkim świetle błyskawicy zdołała przyjrzeć się broni. Klinga była jednosieczna, lekko wygięta, szew ostrza lśniący i niezawodnie ostry, rękojeść długa, jelec w postaci okrągłej ażurowej płytki. To, że elf umie posługiwać się tym mieczem było widać od razu.
Pani Jeziora

Poza tym to on, rozmyślnie lub nie, zabił Króla Olch. A za to należał mu się ból.
Pani Jeziora

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W trzeciej części gier o wiedźminie Eredin jest wrogiem numer jeden dla Geralta, Ciri i jej nauczyciela, Avallac'ha, który zwraca się przeciw mu. Jako dowódca Dzikiego Gonu wyruszył aby pojmać Cirillę i wykorzystać ją do otwarcia bramy między światem Aen Elle, a ziemskim w celu podbicia go wraz z dowodzoną przez niego armią. W tym samym czasie Ciri poszukuje również cesarz Nilfgaardu Emhyr var Emreis, który chce aby jego córka zajęła należne jej miejsce na tronie. Mimo trwania III Wojny Północnej Emhyr nakłania do pomocy Yennefer, a potem Geralta, poszukujących Ciri celem zapewnienia jej bezpieczeństwa i pomocy w walce z Dzikim Gonem. Najważniejszymi sojusznikami Eredina byli generałowie Dzikiego Gonu – Imlerith i Caranthir. Z jego ręki ginie Crach an Craite. Ostatecznie zostaje zabity przez Geralta.
Eredin-0.JPG

Eredin bez maski

CiekawostkiEdytuj

  • Książkowy opis broni Eredina jest bardzo podobny do broni samurajów - katany.
  • Podczas pierwszego spotkania w świecie elfów Aen Elle, uratował Ciri i Avallacha przed jednorożcami. Ciri spytała wtedy Avallacha, czy to Eredin będzie musiał być ojcem jej dziecka.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon dwa razy zdejmuje maskę. Pierwszy raz w Kaer Morhen, drugi raz przed walką z Geraltem na śmierć i życie.
  • Elfowi głos podkłada Jacek Mikołajczak, który wcześniej dubbingował Azara Javeda.
  • Jest świetnym szermierzem, a na dodatek potrafi władać bardzo potężną magią.
  • Można powiedzieć, że uratował Ciri przed Bonhartem, któremu oznajmił, że nie jest jego własnością. Bonhart usłyszał w swojej myśli rozkaz i groźbę od Króla upiornych jeźdźców. Brzmiał on :Precz śmiertelniku
  • Definitywnie był on, obok Vilgefortza, najgroźniejszym wrogiem Geralta i Ciri. Mimo to, że wszystkich dowódców Gonu jest najłatwiejszy do pokonania w grze Wiedźmin 3.
  • Jego nazwisko nie zostało wypowiedziane ani razu w grze.
  • Pomimo tego, że jest głównym antagonistą trzeciej części gry, wypowiada w niej jedynie 12 zdań.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki