FANDOM

To nie był człowiek. Chociaż stał na dwóch nogach, chociaż pachniał potem i dymem, chociaż nosił normalne ludzkie odzienie, to nie był człowiek. Żaden człowiek, pomyślała, nie może mieć takiej twarzy.
— Reakcja Ciri na widok Eskela[źródło]

Eskel – jeden z wiedźminów zimujących w Kaer Morhen. Przyjaciel Geralta, jeszcze z czasów ich wspólnego treningu. Pojawia się w wizji Ciri na pustyni Korath, prowadzony na szafot.

W powieści Krew elfów oraz w grach Wiedźmin i Wiedźmin 3: Dziki Gon przedstawiony jest jako mężczyzna o paskudnej szramie na policzku i głosie przywodzącym na myśl psi warkot.

W grze Wiedźmin Edytuj

Eskel wraz z innymi wiedźminami i Triss Merigold bierze udział w obronie Kaer Morhen przed Salamandrą. Po pogrzebie Leo, który został zabity podczas ataku, Eskel wyrusza na zachód.
Mr. Eskel

Dane z dziennika Edytuj

[Do uzupełnienia]

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Eskel vs Caranthir

Pojedynek Eskela z Caranthirem

W akcie II przebywa opodal Kaer Morhen i poluje na widłogony, aby zdjąć klątwę z Avallac'ha. Geralt pomaga mu w łowach po czym obaj wracają do siedliszcza. Spędza wieczór razem z Geraltem i Lambertem. Razem z Yennefer oraz innymi wiedźminami zdejmuje klątwę z elfiego czarodzieja. Po wszystkim możemy "pomóc" mu prowadzić sekcje zwłok katakana. Po odnalezieniu Ciri spotykamy Eskela przygotowującego się do bitwy. Następnie bierze udział w naradzie i wreszcie w samej bitwie. W trakcie niej stacza nierówny pojedynek z Caranthirem. Od śmierci z rąk generała Dzikiego Gonu ratuje go Ciri. Po pogrzebie Vesemira oznajmia Geraltowi, że chce udać się do Dolnej Marchii i planuje już więcej nie wracać do Kaer Morhen. Lecz po śmierci Vesemira, to właśnie Eskel przejmuje rolę opieki nad wiedźmińską twierdzą.

Ciekawostki i inne informacje: Edytuj

  • Twarz Eskela przecina paskudna blizna.
  • W przygodzie "Cena neutralności" Geralt dowiaduje się, że blizna Eskela jest dziełem Deidre Ademeyn, będącej jego "dzieckiem-niespodzianką". Jednak wygląd jego blizny w grze Wiedźmini 3 jednoznacznie sugeruje, iż coś zraniło go pazurami.
  • W grze jest możliwość pojedynkowania się z nim na pięści, co zapoczątkuje zadanie "Walka na pięści".
  • Eskel jest rówieśnikiem Geralta.
  • Jako dzieci on i Geralt złapali wielkiego, leśnego trzmiela, niedaleko Kaer Morhen i przywiązali go do dzbanka. Obaj za to zostali złojeni rzemieniem przez Vesemira.
  • Darzy Triss nie tylko szacunkiem ale też uczuciem ciut większym niż przyjaźń. Początki możemy zauważyć w "Krwi elfów" oraz w opowiadaniu "Coś się kończy, coś się zaczyna".
  • W grach głosu użycza mu Piotr Warszawski, a w audiobookach Dariusz Wnuk.
  • Ma słabość do rogatych kobiet.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon ma konia o imieniu Wojsiłek, z którym jest związany przeznaczeniem.
  • Z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon możemy wywnioskować, że pochodzi z gór, ponieważ twierdzi, że pamięta matkę śpiewającą mu góralską piosenkę.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Eskel podczas wiedźmińskiej popijawy wyznaje, że przespał się z sukkubem i zażywał fisstech.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon podczas Bitwy o Kaer Morhen walczy z czarodziejem Dzikiego Gonu - Caranthirem [1], choć w trailerze gry zatytułowanym ,,Miecz Przeznaczenia" widzimy Geralta, a nie jego w czasie pojedynku [2] (być może twórcy mieli początkowo w planach inny zarys bitwy).
  • Jeżeli przed bitwą Geralt nie poprosi Vernona o pomoc, a za to sprowadzi Letho, to Eskel z Lambertem próbują go bezskutecznie namówić żeby wyjechał.
  • W pierwszej części gry podobnie jak reszta wiedźminów (oprócz Geralta) nie ma kocich oczu. Jest to najpewniej niedopatrzenie twórców.
  • W opowiadaniu "Coś się kończy, coś się zaczyna" jest mowa o tym, iż widziano Triss i wiedźmina Eskela znikających w altanie parkowej. Nad ranem ktoś doniósł, że z tej altany wychodzi doppler Tellico. Nie wiadomo, czy przybrał postać Eskela, czy Triss.
  • Prawdopodobnie zazdrościł Geraltowi sposobu w jaki potoczyło się jego życie. W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon przyznaje, że żyje "od utopca do utopca", bo nie każdy poluje na smoki, spotyka się z królami i sypia z czarodziejkami, a popijanie szampanem kawioru musi być bardzo ciężkim zajęciem.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki