Fandom

Wiedźmińska Wiki

Eskel

3732strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze12 Share

Eskel - jeden z wiedźminów zimujących w Kaer Morhen. Przyjaciel Geralta, jeszcze z czasów ich wspólnego treningu. Pojawia się w wizji Ciri na pustyni Korath, prowadzony na szafot. W powieści "Krew elfów" oraz w grach Wiedźmin i Wiedźmin 3: Dziki Gon przedstawiony jest jako mężczyzna o paskudnej szramie na policzku i głosie przywodzącym na myśl psi warkot.

Ciri spojrzała w górę na jego twarz i z trudem stłumiła krzyk przestrachu. To nie był człowiek. Chociaż stał na dwóch nogach, chociaż pachniał potem i dymem, chociaż nosił normalne ludzkie odzienie, to nie był człowiek. Żaden człowiek, pomyślała, nie może mieć takiej twarzy.
(...)
Zobaczyła, że to jednak człowiek, że ma całkiem normalną ludzką twarz, tyle że zniekształconą długą, brzydką, półokrągłą blizną biegnącą od kącika ust przez cały policzek, aż do ucha.

Krew elfów

Obok Geralta stał Eskel, podobny do Wilka jak brat, jeśli nie liczyć koloru włosów i długiej blizny zniekształcającej policzek.
Krew elfów

W sposób najmniej oczekiwany zachował się Eskel, który wstał, podszedł do czarodziejki, pochylając się nisko ujął dłoń i pocałował z szacunkiem. Szybko cofnęła rękę. Nie dlatego, by demonstrować złość i rozdrażnienie, ale przerwać przyjemną, przenikającą na wskroś wibrację, wywołaną przez dotknięcie wiedźmina. Eskel emanował silnie. Silniej niż Geralt.
Krew elfów

Ponownie widziano Triss Merigold i wiedźmina Eskela z Kaer Morhen, czule objętych, przemykających chyłkiem do altany w parku"
Coś się kończy, coś się zaczyna

W grze Wiedźmin Edytuj

Eskel wraz z innymi wiedźminami i Triss Merigold bierze udział w obronie Kaer Morhen przed Salamandrą. Po pogrzebie Leo, który został zabity podczas ataku, Eskel wyrusza na zachód.
Mr. Eskel.png

Dane z dziennika Edytuj

[Do uzupełnienia]

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Eskel vs Caranthir.png

Pojedynek Eskela z Caranthirem

W akcie II przebywa opodal Kaer Morhen i poluje na widłogony, aby zdjąć klątwę z Avallac'ha. Geralt pomaga mu w łowach po czym obaj wracają do siedliszcza. Spędza wieczór razem z Geraltem i Lambertem. Razem z Yennefer oraz innymi wiedźminami zdejmuje klątwę z elfiego czarodzieja. Po wszystkim możemy "pomóc" mu prowadzić sekcje zwłok katakana. Po odnalezieniu Ciri spotykamy Eskela przygotowującego się do bitwy. Następnie bierze udział w naradzie i wreszcie w samej bitwie. W trakcie niej stacza nierówny pojedynek z Caranthirem. Od śmierci z rąk generała Dzikiego Gonu ratuje go Ciri. Po pogrzebie Vesemira oznajmia Geraltowi, że chce udać się do Dolnej Marchii i planuje już więcej nie wracać do Kaer Morhen. Lecz po śmierci Vesemira, to właśnie Eskel przejmuje rolę opieki nad wiedźmińską twierdzą.

Ciekawostki i inne informacje: Edytuj

  • Twarz Eskela przecina paskudna blizna.
  • W przygodzie "Cena neutralności" Geralt dowiaduje się, że blizna Eskela jest dziełem Deidre Ademeyn, będącej jego "dzieckiem-niespodzianką". Jednak wygląd jego blizny w grze Wiedźmini 3 jednoznacznie sugeruje, iż coś zraniło go pazurami.
  • W grze jest możliwość pojedynkowania się z nim na pięści, co zapoczątkuje zadanie "Walka na pięści".
  • Eskel jest rówieśnikiem Geralta.
  • Jako dzieci on i Geralt złapali wielkiego, leśnego trzmiela, niedaleko Kaer Morhen i przywiązali go do dzbanka. Obaj za to zostali złojeni rzemieniem przez Vesemira.
  • Darzy Triss nie tylko szacunkiem ale też uczuciem ciut większym niż przyjaźń. Początki możemy zauważyć w "Krwi elfów" oraz w opowiadaniu "Coś się kończy, coś się zaczyna".
  • W grach głosu użycza mu Piotr Warszawski, a w audiobookach Dariusz Wnuk.
  • Ma słabość do rogatych kobiet.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon ma konia o imieniu Wojsiłek, z którym jest związany przeznaczeniem.
  • Z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon możemy wywnioskować, że pochodzi z gór, ponieważ twierdzi, że pamięta matkę śpiewającą mu góralską piosenkę.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Eskel podczas wiedźmińskiej popijawy wyznaje, że przespał się z sukkubem i zażywał fisstech.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon podczas Bitwy o Kaer Morhen walczy z czarodziejem Dzikiego Gonu - Caranthirem [1], choć w trailerze gry zatytułowanym ,,Miecz Przeznaczenia" widzimy Geralta, a nie jego w czasie pojedynku [2] (być może twórcy mieli początkowo w planach inny zarys bitwy).
  • Jeżeli przed bitwą Geralt nie poprosi Vernona o pomoc, a za to sprowadzi Letho, to Eskel z Lambertem próbują go bezskutecznie namówić żeby wyjechał.
  • W pierwszej części gry podobnie jak reszta wiedźminów (oprócz Geralta) nie ma kocich oczu. Jest to najpewniej niedopatrzenie twórców.
  • W opowiadaniu "Coś się kończy, coś się zaczyna" jest mowa o tym, iż widziano Triss i wiedźmina Eskela znikających w altanie parkowej. Nad ranem ktoś doniósł, że z tej altany wychodzi doppler Tellico. Nie wiadomo, czy przybrał postać Eskela, czy Triss.
  • Prawdopodobnie zazdrościł Geraltowi sposobu w jaki potoczyło się jego życie. W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon przyznaje, że żyje "od utopca do utopca", bo nie każdy poluje na smoki, spotyka się z królami i sypia z czarodziejkami, a popijanie szampanem kawioru musi być bardzo ciężkim zajęciem.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki