FANDOM

Opisy z książek i gier

- Przewrót był w Poviss! - ryknął Piżmak. - I ta, jak jej tam, no... leworucja! Obalono króla Rhyda, nynie rządzi tam klan Thyssenidów! Dwór, szlachta i wojsko Rhydów nosiło się na niebiesko, to i tamtejsze tkalnie jeno indygo kupowały. A barwa Thyssenidów to szkarłat.
Miecz przeznaczenia

Czarodzieje przedstawili się. Jednym był Drithelm z Pont Vanis, drugim jego brat Detmold. Obaj byli w służbie króla Esterada z Koviru. Obaj okazali się małomówni, obaj odeszli przy pierwszej nadarzającej się okazji.
Czas pogardy

– Witaj nam, Dijkstra – powiedział Esterad Thyssen, król Koviru, Poviss, Naroku, Velhadu i Talgaru.
Wieża Jaskółki

Król miał na ramionach karmazynowy, obszyty gronostajami płaszcz, na głowie zaś pasujące do płaszcza aksamitne chapeau. Jak wszyscy mężczyźni z klanu Thyssenidów, był wysoki, potężnie zbudowany i zbójecko przystojny. Wyglądał zawsze krzepko i zdrowo, niby marynarz, który dopiero co wrócił z morza - wręcz czuło się od niego morską wodę i zimny słony wiatr. Jak u wszystkich Thyssenidów, dokładny wiek króla trudny był do określenia. Patrząc na włosy, cerę i dłonie - miejsca najdobitniej świadczące o wieku - Esteradowi można było dać czterdzieści pięć lat. Dijkstra wiedział, że król ma pięćdziesiąt sześć.
Wieża Jaskółki

Esterad Thyssen obdarzył żonę ciepłym spojrzeniem. Powszechnie wiadomym było, że kochał ją bezgranicznie, miłością, która przez dwadzieścia dziewięć lat małżeństwa nie przygasła ni na jotę, przeciwnie, płonęła coraz jaśniej i goręcej. Esterad, jak twierdzono, nigdy nie zdradził Zuleyki. Dijkstra nie bardzo wierzył w coś tak nieprawdopodobnego, ale sam trzykrotnie próbował podstawiać – wręcz podkładać – królowi efektowne agentki, kandydatki na faworyty, wspaniałe źródła informacji. Nic z tego nie wyszło.
Wieża Jaskółki

Esterad Thyssen i Zuleyka sypiali zawsze razem – w jednej sypialni, na jednym olbrzymim łożu z olbrzymim baldachimem. Przed zaśnięciem Zuleyka – włożywszy okulary, w których wstydziła się pokazywać poddanym – zwykle czytywała swą Dobrą Księgę. Esterad Thyssen zwykle gadał.
Wieża Jaskółki

– Mógł walczyć (...). Zamachowców było tylko trzech, dziadek był silnym mężczyzną. Mógł walczyć, bronić się do chwili, gdy nadbiegłaby straż. Mógł też po prostu uciec. Ale była tam babka Zuleyka. Dziadek osłaniał i chronił Zuleykę, tylko Zuleykę, o siebie nie dbał. Gdy wreszcie przyszła pomoc, Zuleyka nie była nawet draśnięta. Esterad dostał ponad dwadzieścia pchnięć. Umarł po trzech godzinach, nie odzyskawszy przytomności.
Wieża Jaskółki

Informacje z opisu rodu Thyssenidów Edytuj

Notkę o Esteradzie napisał Andrzej Sapkowski w opisie rodowodu na swojej dawnej oficjalnej stronie.

Czasy ESTERADA (i jego ojca, BALDWINA), to okres trudny dla Koviru i dla domu Thyssenidów. W wyniku krwawych walk o władzę nastąpiła najpierw secesja Poviss, gdzie zaczął rządzić król samozwańczy Rhyd. Usamodzielniła się i wywalczyła niezawisłość Marchia Wschodnia (która później podzieliła się na kilka księstw i królestw, by wreszcie zjednoczyć się w tzw. Ligę z Hengfors. Ale najgorsze miało dopiero nadejść - doszło do rewolty, w wyniku której sprytny margraf Idi strącił BALDWINA z tronu i Thyssenidzi po raz pierwszy w historii rodu musieli salwować się ucieczką. Nie wszyscy zdołali, klan mocno się przerzedził. W czasie ucieczki zmarł niespodziewanie król BALDWIN, prawdopodobnie na wylew krwi do mózgu.

Tym sposobem cała młodość ESTERADA minęła na wygnaniu w Talgarze.

Ale nie minęła bezproduktywnie. ESTERAD obmyślał plany, gromadził siły, zdobywał stronników, zawierał tajne pakty i sojusze. Wreszcie uderzył i uderzył strasznie. W ciągu jednej nocy, zwanej od tamtej pory „Nocą noży i pochodni”, rokoszanie zostali rozbici i wybici, Idi i Rhyd zamordowani wraz z całymi rodzinami. Podniesioną z zalanej krwią posadzki koronę Koviru włożono - nie wycierając - na głowę Esterada Thyssena. Thyssenidzi wrócili.

Żoną i królową ESTERADA była poznana na wygnaniu ZULEYKA. Ich dzieci (w kolejności urodzin) to: Gaudemunda, Heloiza i TANKRED

Więcej z Fandomu

Losowa wiki