FANDOM

Oto nadchodzi interes cesarstwa, pomyślał. Fałszywa princessa, fałszywa królowa Cintry. Fałszywa władczyni ujścia rzeki Yarry, na której tak zależy cesarstwu.
— Emhyr o fałszywej Cirilli[źródło]

Cirillakrólowa Cintry i cesarzowa Nilfgaardu, niezwykle podobna do Cirilli z Cintry dziewczyna, pochodząca z Brugge.

Historia

Została odkryta przez Codringhera, który zaproponował Geraltowi podsadzenie jej agentom Królestw Północnych w celu ochrony prawdziwej Ciri. Gdy Schirrú zamordował Codringhera, poinformował Vilgefortza o jej istnieniu, a następnie razem z Riencem ją porwał. Vilgefortz przemocą wyuczył dziewczynę do roli Ciri.

Fałszywa Ciri u cesarza

Po puczu na Thanedd i wybuchu II Wojny Północnej dziewczyna została wysłana cesarzowi Nilfgaardu Emhyrowi var Emreis, który jednak poznał się na oszustwie. Nie kazał jej jednak zabić, tylko odesłał pod opiekę hrabiny Stelli Congreve, do zamku Darn Rowan, stolicy prowincji Rowan.

False by Jana Komarková

Fałszywa Ciri autorstwa Jany Komarkovej

Gdy rozeszła się wieść (szeroko głoszona przez nilfgaardzkich wysłanników), że Cirilla żyje i dostała azyl w Nilfgaardzie, Cintryjczycy masowo dezerterowali i dołączali do armii cesarskiej. Sam marszałek Vissegerd, choć na początku potępiał dezerterów, objął dowództwo nad Cintryjczykami walczącymi w barwach nilfgaardzkich i wspomógł Menno Coehoorna podczas Bitwy pod Brenną.

Gdy Emhyr puścił wolno prawdziwą Ciri, zamierzał odesłać „Cirillę” do jej domu. Nie chciała jednak ujawnić swej prawdziwej tożsamości, twierdząc, że całe jej życie było okropne i dopiero chwile spędzone w Darn Rowan były czymś więcej. Emhyr zakochał się w niej podczas spaceru po ogrodach w Darn Rowan.

Ślub z Emhyrem

Niedługo potem, po Pokoju Cintryjskim, w mieście Cintra wzięli huczny ślub, a Cintra oficjalnie została przyłączona do Cesarstwa. Inne tereny zdobyte podczas Wojen Północnych, oprócz Dol Angra, z powrotem przeszły we władanie królów północy.

Wiedźmin 2

Fałszywa Cirilla zostaje wspomniana w liście ambasadora Fitz-Oesterlena do cesarza.

Władcy Sodden COA Sodden
GutramEkkehardCOA Sodden lower Menno CoehoornCOA Sodden lower Foltest
Inni członkowie dynastii soddeńskiej
EschivaSanciaCOA Sodden upper Nilfgaard Fałszywa CirillaCOA Sodden lower Adda Biała
Władcy Cintry COA Dynastia Cerbinów

Herb Cintra1 Herb Cintra2

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist Tuirseach

Hrb unof Cintra Nlfgrd Menno Coehoorn (Emhyr var Emreis)

Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe

Hrb unof Cintra Nlfgrd Fałszywa Ciri

Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla
Władcy Nilfgaardu Herb Nilfgaard
TorresFergus var EmreisUzurpatorEmhyr var EmreisCiri (opcjonalnie) • Morvran VoorhisJan Calveit
Cesarskie żony i nałożnice
Aine DermottClara aep Gwydolyn GorDervla Tryffin BroinneFałszywa Ciri