Fandom

Wiedźmińska Wiki

Fabuła gry komputerowej Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Foltestdeath.jpg

Zabójstwo Króla

Fabuła gry komputerowej "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" rozpoczyna się kilka lat po wydarzeniach opisanych w sadze i miesiąc po zakończeniu pierwszej części gry.

OpisEdytuj

"Zaprawdę, nie masz nic wstrętniejszego nad monstra owe, naturze przeciwne, wiedźminami zwane, bo są to płody plugawego czarostwa i diabelstwa. Są to łotry bez cnoty, sumienia i skrupułu, istne piekielne, do zabijania jeno zdatne.

Anonim, monstrum albo wiedźmina opisanie.

Minęło sześć lat od dnia, w którym zjednoczone królestwa pokonały wojska Nilfgaardu w walnej bitwie pod Brenną .

Całą Północ nękają głód i zaraza. Elfy i krasnoludy żyją w gettach. Coraz więcej nieludzi ucieka w lasy, by dołączyć do oddziałów Scoia’tael.

W Temerii nieznany skrytobójca próbuje zamordować króla Foltesta . Ginie z rąk najemniego łowcy potworów - Geralta z Rivii .

Mija miesiąc. Nad rzeką Pontar armia Foltesta odnosi zwycięstwo, kładąc kres wojnie domowej. Cena tego triumfu jest jednak bardzo wysoka.

Temeria, rok 1271." (intro do prologu gry)

Po uratowani życia Foltestowi przed zamachowcem Geralt z Rivii stał się tymczasowo jego ochroniarzem, w trakcie buntu, podczas oblężenia siedziby La Valettów, tuż przed zamierzonym opuszczeniem dworu przez wiedźmina. Król Temerii zostaje zamordowany, jedna błędna decyzja powoduje, że Geralt zostaje oskarżony o królobójstwo, rzekomo przyłapany na gorącym uczynku. W uciecze przed katem pomaga mu Vernon Roche, dowódcza temerskich oddziałów specjalnych o nazwie Niebieskie Pasy. W zamian za uratowanie życia biały wilk miał pomóc w schwyatniu zabójcy. Rozpoczęła się długa droga w pogoni na królobójcą wzdłuż Pontaru, zależnie od decyzji podjętych przez gracza wiedźmin może "dotrzymać słowa" danego Rochowi w lochach zamku La Valette bądź wspomóc Iorwetha w walce o wolność. Niezależnie od podjętej decyzji wiedźmin i tak spotka się Letho w zrujnowany mieście u źródeł rzeki.

WyboryEdytuj

W drugiej części gry fabuła jest bardzo nieliniowa, już w prologu podejmujemy decyzje które wpłyną na całą rozgrywkę gry, w pierwszym akcie podejmuje się najważniejsza decyzje czy wspomóc Iorwetha czy Rocha, w dalszej części gry ta decyzja będzie mieć znaczące skutki, zależnie od wyboru strony Geralt będzie walczyć o wolność górnego Aedirn lub o jedność Temerii .

Więcej w Fandom

Losowa wiki