FANDOM

OrteliusSkellige.png

Archipelag Skellige

Faroe – jedna z wysp archipelagu Skellige. Położona w kierunku południowym od Ard Skellig, oddalona od pozostałych wysp archipelagu, charakteryzująca się regularnym kształtem przywodzącym na myśl "grzbiet olbrzymiej ryby".

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Wyspa jest zamieszkana przez klan Dimun, któremu przewodzi jarl Holger Czarna Ręka. Klimat ani ukształtowanie nie sprzyja uprawie czy hodowli. Jak mówi jarl - są tu tylko skały i drzewa. Dlatego też skoro mieszkańcy Faroe nie są w stanie sami produkować jedzenia, napadają na tych, którzy mają warunki do roli i hodowli.

Z górnych tarasów cytadeli Kaer Trolde, głównej warowni Ard Skellig, widać było cały bez mała archipelag. Na wprost, za cieśniną, leżała An Skellig, od strony południowej niska i płaska, od niewidocznej północnej urwista i pocięta fiordami. Po lewej, daleko, ostrymi kłami raf rozbijała fale wysoka i zielona Spikeroog, z górami o szczytach tonących w chmurach. Po prawej widać było strome klify wyspy Undvik, rojące się od mew, petreli, kormoranów i głuptaków. Zza Uadyik wyłaniał się lesisty stożek Hindarsfjall, najmniejszej wysepki archipelagu. Gdyby zaś wejść na sam szczyt którejś z wież Kaer Trolde i spojrzeć w kierunku południowym, ujrzałoby się samotną, oddaloną od pozostałych wyspę Faroe, sterczącą z wody niby grzbiet olbrzymiej ryby, dla której ocean jest za płytki.
Wieża Jaskółki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki