FANDOM

Gwent cardart Duda

Feldmarszałek Duda na karcie do Gwinta

Zoltan by cg warrior-d7cmjfv

Zoltan Chivay i Ferdmarszałek Duda według Julax

Feldmarszałek Duda – papuga, nieodłączny towarzysz Zoltana Chivay'a, nader często komentujący smutną rzeczywistość dźwięcznym Rrrrrwa mać!. Ptak szczęśliwie przeżył wojnę z Nilfgaardem i dorobił się ciepłej posadki ptaka reklamowego, wołającego radośnie Brrrylanty! Brrrylanty! w novigradzkim zakładzie jubilerskim Percivala Schuttenbacha. Feldmarszałek jest wspomniany w jednej z dodatkowych przygód do pierwszej części Wiedźmina (Wesele) – według niej zna ponoć 100 słów, z czego 80 to przekleństwa, a pozostałe 20 służyły jako łączniki. Wspomniana została też jego śmierć – zginął zjedzony przez kota.

(...) zieloną, mokrą i nastroszoną papugę (...)
Chrzest ognia

Mądre to zamorskie ptaszysko, ale nieobyczajne. Dziesięć talarów za cudaka dałem.
Chrzest ognia

Zoltan i jego kompania klęli równie plugawie i często, co papuga nazywana Feldmarszałkiem Dudą, ale mieli bogatszy repertuar.
Chrzest ognia

– Zostawiam wam Feldmarszałka (...) Ptaszysko gotowe z nagła zacząć kurwami sadzić wniebogłosy i diabli wezmą skryte podejście. Idziemy.
Chrzest ognia

– Gnom? (...) Teraz ma warsztat jubilerski w Novigradzie. Wiesz, odkupił ode mnie papugę, Feldmarszałka Dudę, i zrobił z ptaka żywą reklamę, wyuczywszy wołać: "Brrrylanty, brrylanty". I wyobraź sobie, to działa. Gnom ma klienteli od cholery, pełne ręce roboty i nabitą kasę.
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki