Fandom

Wiedźmińska Wiki

Ferdek

3737stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

People Brickmaker 2.png

Ferdek — trzecioplanowa postać z przygody „I klątwa, i miłość, i zdrada”, mieszkaniec Maeditu.

Pojawia się dopiero od środkowej fazy zadania „I klątwa, i miłość, i zdrada”. Szpieguje Geralta od momentu opuszczenia przez niego siedziby sołtysa Amadeusza Swobody. Nie jest wylewny, gdy Geralt pyta go o motywy i zleceniodawcę szpiegunku prowadzonego przez Ferdka, lecz koniecznie trzeba się go pozbyc, żeby kontynuowac zadanie. Aby to uczynic, trzeba rozpocząc z Ferdkiem pojedynek pijacki w karczmie, po którym przyzna się, że najął go sołtys Swoboda, po czym pokaże Geraltowi „sztuczkę” i... padnie na ziemię, twierdząc, że potrafi również wykonac „salto montrealle”. Od tego momentu Ferdek będzie przebywał stale w karczmie, lecz oprócz informacji o salcie nic nie da się z niego już wyciągnąc i jego osoba staje się tylko dekoracją dla tawerny.

Dane z dziennikaEdytuj

Wieśniak, który próbował mnie śledzić. Nie wyszło mu to na zdrowie.

Ciekawostki Edytuj

  • Ferdek nie lubi, jak Geralt zwraca się do niego pełnym imieniem „Ferdynand”; jego postać może stanowić nawiązanie do Ferdynanda Kiepskiego, bohatera popularnego polskiego serialu „Świat według kiepskich” - tak jak on nie wyróżnia się kulturą osobistą i abstynencją.

Więcej w Fandom

Losowa wiki