FANDOM

Ferdek – trzecioplanowa postać z przygody „I klątwa, i miłość, i zdrada”, mieszkaniec Maeditu.

Pojawia się dopiero w środkowej fazie zadania „I klątwa, i miłość, i zdrada”. Szpieguje Geralta od momentu opuszczenia przez niego siedziby sołtysa Amadeusza Swobody. Nie jest wylewny, gdy wiedźmin pyta go o motywy i zleceniodawcę szpiegunku prowadzonego przez niego, lecz koniecznie trzeba się go pozbyć, żeby kontynuować zadanie. Aby to uczynić, trzeba rozpocząć z nim pojedynek pijacki w karczmie, po którym przyzna się, że najął go sołtys Swoboda, po czym pokaże Geraltowi „sztuczkę” i... padnie na ziemię, twierdząc, że potrafi również wykonać „salto montrealle”. Od tego momentu Ferdek będzie przebywał stale w karczmie, lecz oprócz informacji o salcie nic nie da się z niego już wyciągnąć i jego osoba staje się tylko dekoracją dla tawerny.

Dane z dziennika Edytuj

Wieśniak, który próbował mnie śledzić. Nie wyszło mu to na zdrowie.

Ciekawostki Edytuj

  • Ferdek nie lubi, jak Geralt zwraca się do niego pełnym imieniem „Ferdynand”; jego postać może stanowić nawiązanie do Ferdynanda Kiepskiego, bohatera popularnego polskiego serialu „Świat według kiepskich” – tak jak on nie wyróżnia się kulturą osobistą i abstynencją.