FANDOM

Fergus var Emreis – dawny cesarz Nilfgaardu, ojciec Emhyra var Emreisa. Podpisał traktat o neutralności z królem KoviruEsterilem Thyssenem. Wprowadził równouprawnienie w wojsku cesarstwa. Obalony i zamordowany przez uzurpatora w 1233 roku, kiedy Emhyr miał 13 lat. Przed śmiercią próbowano zmusić go do współpracy z uzurpatorem, poprzez rzucenie klątwy na jego syna. Mimo to cesarz do końca nie dał się złamać.

Jak ci jednak bez wątpienia wiadomo – podjął sucho król – Kovir zawsze był, jest i będzie neutralny. Z Cesarstwem Nilfgaardzkim wiąże nas traktat, podpisany jeszcze przez mego dziada, Esterila Thyssena, i imperatora Fergusa var Emreisa. Litera tego traktatu nie pozwala Kovirowi wspierać wrogów Nilfgaardu pomocą wojskową.
Wieża Jaskółki

W wojskowych cytadelach było inaczej. Już cesarz Emir var Emreis, potwierdzając specjalnym dekretem równouprawnienie kobiet w armii cesarskiej, zarządził, że jeżeli emancypacja, to emancypacja, równouprawnienie ma być całą gębą i na całym froncie, bez żadnych wyjątków ani specjalnych przywilejów dla którejkolwiek z płci. Od tamtego czasu w twierdzach i cytadelach więźniowie siedzieli koedukacyjnie.
Wieża Jaskółki

– Żelazny Jeż – zaczął spokojnie i cicho cesarz – to miał być sposób na zmuszenie mojego ojca do współpracy z uzurpatorem. Było to po przewrocie, ojciec, obalony cesarz, był więziony i torturowany. Nie dawał się jednak złamać, więc spróbowano innego sposobu. Na oczach ojca wynajęty przez uzurpatora czarownik zmienił mnie w maszkarę. Czarownik dołożył nieco z własnej inicjatywy. Humoru mianowicie. Eimyr to w naszym języku "jeż".
– Ojciec nie dawał się złamać i zamordowano go. Mnie zaś wśród drwin i szyderstw, wypuszczono w lesie i poszczuto psami.

Pani Jeziora

– Mój ojciec – powiedział – był wielkim władcą, ale nigdy nie miał głowy do legend i mitów, nigdy nie miał na nie czasu. I zawsze je plątał. Zawsze, pamiętam to jak dziś, ilekroć przyprowadzał mnie tu, do parku, mówił, że rzeźba przedstawia pelikana powstającego z popiołów.
Pani Jeziora

Władcy Nilfgaardu Herb Nilfgaardu
TorresFergus var EmreisUzurpatorEmhyr var EmreisCiri (opcjonalnie) • Morvran VoorhisJan Calveit
Cesarskie żony i nałożnice
Aine DermottClara aep Gwydolyn GorDervla Tryffin BroinneFałszywa Ciri

Więcej z Fandomu

Losowa wiki