FANDOM

Fiona - córka króla Temerii Goidemara i jego żony Riannon, została żoną Corama z Cintry, urodziła mu syna Corbetta. Jedna z "trojaczków z Houtborga", siostra bliźniaczka Amaveta, przyrodnia siostra Adeli.

Fiona wyszła za mąż za Corama, królewicza Cintry, syna króla Corama I ze słynnego rodu Kruków, od wielu lat panujących w Cintrze. Gdy Coram wstąpił na tron jako Coram II, syn jego i Fiony, królewicz Corbett, miał już dwanaście lat i gwarantował ciągłość cintryjskiej dynastii.

Tym oto sposobem krew Riannon nierozerwalnie związana została z Cintrą.

Fiona i Coram stwarzali pozory małżeństwa zgodnego, jeśli nie szczęśliwego. Po dość wczesnej śmierci męża i wstąpieniu na tron Cintry jej syna, Corbetta, Fiona wyjechała jednak do Temerii, gdzie wciąż panował Goidemar, jej ojciec. Zamieszkała samotnie i w zapomnieniu w podarowanym jej zameczku Cleves pod Mariborem, gdzie zmarła w wieku 93 lat.

Według dokumentu, który przechwycili Codringher i Fenn, Fiona była biologiczną córką Falki.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

- Czy teraz pojąłeś już, kim jest naprawdę Cirilla, księżniczka Cintry? Dzieci Starszej Krwi... Ostatnia odrośl tego cholernego drzewa nienawiści! (...)
- Starsza Krew... Tak daleko wstecz... Pavetta, Calanthe, Adalia, Elen, Fiona...
- I Falka.
- Na bogów, to niemożliwe! Po pierwsze, Falka nie miała dzieci! Po drugie, Fiona była legalną córką...
- Po pierwsze, o młodości Falki nie wiemy nic. Po drugie, nie rozśmieszaj mnie, Fenn. Wiesz wszakże, że na dźwięk słowa "legalny" chwytają mnie spazmy wesołości. Ja wierzę w ten dokument, bo moim zdaniem jest autentyczny i mówi prawdę. Fiona, praprababka Pavetty, była córką Falki (...).

Czas pogardy

Amavet, Fiona i Adela. Cała trójka podobna, jak trzy wróble. Przyglądano im się uważnie, rzecz jasna, co i rusz powstawały podejrzenia, zwłaszcza gdy któreś z dzieci narozrabiało Fiona wylała kiedyś z okna zawartość nocnika wprost na wielkiego konetabla, ten głośno nazwał ją diabelskim bękartem i pożegnał się z urzędem.
Chrzest ognia

– (...) Wówczas to Goidemar wezwał nas znowu. Ostatnią bowiem ze słynnych trojaczków, królewną Fioną, interesował się król Cintry, Coram. Chciał jej na żonę dla swego syna, też Corama, ale znał krążące plotki i nie chciał żenić syna z możliwym bękartem Falki. Zapewniliśmy go całym naszym autorytetem, że Fiona jest dzieckiem legalnym. Nie wiem, czy uwierzył, ale młodzi przypadli sobie do gustu i tym sposobem córka Riannon, prapraprababka waszej Ciri, została wkrótce królową Cintry.
Chrzest ognia

Władcy Temerii Herb Temeria0a Herb Temeria0b

Herb Temeria0c Herb Temeria

DezmodGeddesGardicGoidemarCedricGriffinBienvenu La LouveMedellFoltest
Królowe i książęta-małżonkowie
VinifridaVulpia z BruggeRiannonAdda z CidarisBerengaria ThyssenClarissa z ToussaintRagbard z EllanderHugo z RiviiSancia z Sodden
Inni członkowie dynastii temerskiej
Maria PulcheriaLeticia CharbonneauAmavetFionaAdda TemerskaAdda BiałaBussy La ValetteAnais La Valette
Władcy Cintry Herb Cintra1

Herb Cintra2

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist Tuirseach

Hrb unof Cintra Nlfgrd Menno Coehoorn (Emhyr var Emreis)

Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe

Hrb unof Cintra Nlfgrd Fałszywa Ciri

Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CeranCirraPavettaCirilla

Więcej z Fandomu

Losowa wiki