FANDOM

Fisstech – narkotyk o działaniu pobudzającym i znieczulającym, prawdopodobnie podobny do amfetaminy lub kokainy. Stosowany w postaci proszku, wprowadzany do organizmu przez śluzówkę, najczęściej wciągany do nosa, wcierany w dziąsło lub pod napletek. Używany przez członków bandy znanej jako Szczury. Bonhart narkotyzował nim Ciri, gdy wysyłał ją na arenę do walki.

Rola w grze komputerowej "Wiedźmin" Edytuj

Potion Fisstech

Eliksir Fisstech - wywołuje oszołomienie i utratę przytomności. Fisstech to narkotyk popularny wśród złotej młodzieży i w półświatku (nie tylko) Temerii. Sekret wytwarzania białego proszku jest dobrze strzeżoną tajemnicą potężnych organizacji przestępczych. Chociaż prawo królestwa zakazuje handlu narkotykiem, fisstech przynosi niemałe dochody szefom kryminalnego półświatka.

W grze wytwarzanie i handel fisstechem są źródłem zarobku Salamandry. Jest on podobny do mąki. Stosowany w alchemii lub jako środek przeciwbólowy. Handel nim jest nielegalny, nie przeszkadza to jednak strażnikowi Siemko "zarekwirować" trochę tu i ówdzie. Objawy zażycia to podrażnienie błędnika, katar, kichanie, dobre samopoczucie. Geralt dowiaduje się też, że można wyprodukować mocniejszą wersję fisstechu, ale potrzebny jest do tego bardzo rzadki grzyb - psilocyb.

Działanie: zażycie fisstechu nie powoduje żadnych dobroczynnych skutków. Przeciwnie, narkotyk wywołuje oszołomienie i utratę przytomności.

Przygotowanie Baza Czas działania Toksyczność
Substances Quebrith Substances Hydragenum Substances Hydragenum Substances Hydragenum Substances Vermilion Fisstech uzyskuje się poprzez mieszanie składników, które zawierają w sumie po jednej dawce vermilionu i quebrithu oraz trzy dawki hydragenum. bardzo dobrej jakości długi brak

Dane z glosariusza w grze komputerowej "Wiedźmin" Edytuj

Fisstech to nielegalny, lecz powszechnie używany w Temerii narkotyk o wyglądzie białego proszku. Jest silnie uzależniający. Wyprodukować go potrafią jedynie fachowcy przy użyciu skomplikowanej aparatury alchemicznej.

Ciekawostki Edytuj