FANDOM

Floren nilfgaardzki – waluta obowiązująca w Nilfgaardzie i terytoriach od niego zależnych.

- Krócej, Codringher. Jak to więc jest z Rience'em?
- Zwyczajnie. Nilfgaardzki wywiad próbuje dotrzeć do czarodzieja, wciągnąć do współpracy totumfackiego. Z tego, co wiem, Rience nie pogardziłby nilfgaardzkim florenem i zdradził swego mistrza bez wahania.

Czas pogardy

Mangonela kosztuje pięćset florenów, trebuszeta dwieście, petraria minimum sto pięćdziesiąt, najprostsza balista osiemdziesiąt. Wyszkolona obsługa pobiera dziewięć i pół florena miesięcznego żołdu. Kolumna, która ciągnie na Vengerberg, jest, wliczywszy konie, woły i drobny sprzęt, warta minimum trzysta grzywien. Z grzywny, inaczej marki czystego kruszcu ważącej pół funta, bije się sześćdziesiąt florenów. Roczny urobek dużej kopalni to pięć, sześć tysięcy grzywien...
Czas pogardy

Łapacze cieszyli się na myśl o nagrodzie, jaką za odnalezienie Ciri wypłaci im prefekt. We florenach.
Jedynymi krajami, gdzie obiegową monetą był floren, a ludzie służyli Nilfgaardczykom, były zarządzane przez prefektów Prowincje na dalekim południu.

Czas pogardy

– Kupuję to wszystko. Razem z zaprzęgiem.
– (...) To będzie... Niech podumam... Pięć setek, z przeproszeniem waszej szlachetności, jeśli w temerskiej walucie. Jeśli zaś waszymi florenami, tedy czterdzieści i pięć.

Chrzest ognia

Ciekawostki Edytuj

  • Floren był w średniowieczu bardzo ważną walutą zanim zaczęto bić weneckie dukaty i hiszpańskie talary. Jego nazwa wzięła się od miasta, gdzie zaczęto je bić: we Florencji. Nie wiadomo, skąd taka nazwa w świecie wiedźmina.
  • Jeden floren zawiera około 4,1(6)g czystego złota, w średniowiecznej Europie ważyły one mniej więcej 3,5 grama.
  • Przelicznik walut w grach:
    • 1 floren nilfgardzki = 1 korona novigradzka
    • 1 korona novigradzka = 3 oreny temerskie
    • 1 oren temerski = 2 dukaty keadweńskie
    • 1 dukat z Kaedwen = 2 marki z Aedirn

Więcej z Fandomu

Losowa wiki