FANDOM

Flotsam lub Szymany[1] – faktoria w Temerii, u brzegu Pontaru. Niepoprawnie usytuowana na granicy temersko-kedweńsko-aedirnskiej[2].

Najpewniej faktoria była położona w Ellander.

Sytuacja Polityczna i Gospodarcza Edytuj

Polityka Edytuj

Piecze nad faktorią sprawuje Bernard Loredo, który wykorzystując tajemniczą śmierć Foltesta stara zbratać się z królem Kaedwen - Henseltem. Uważany jest przez lokalnych nieludzi za rasistę. Jego wojsko jest wiecznie rozpite, dlatego tubylcy boją się o swoje życie i ataków ze strony Scoia'tael. Loredo wciąż szuka pretekstu do rozpoczęcia zamieszek i wybicia wszystkich nieludzi w mieście.

Gospodarka Edytuj

Przesiąknięta propagandą nienawiści do Scoia'tael mieścina utrzymuje się głównie z handlu rzecznego, który został zawieszony ze względu na wzmożoną aktywność Kejrana, a także zbieractwa, którym trudzą się mieszkańcy przyległej Bindugi.

Ważniejsze Miejsca Edytuj

Ważniejsi Mieszkańcy Edytuj

Okolice Flotsam Edytuj

Tereny okalające faktorię skrywają pradawne tajemnice, rozległa puszcza to najlepsze miejsce dla paskudnych stworów, które żerują na ofiarach Wiewiórek, nie wspominając o bandytach, którzy czyhają na wypchaną po brzegi sakwę. Wyjście za mury Flotsam to swoisty wilczy bilet...

Obiekty Edytuj

  • Ołtarz Wejopatisa czyli ogromna figura z litego materiału przedstawiająca głowę z szeroko otwartymi ustami i wytrzeszczonymi oczyma bożka, gdzie kapłanki, takie jak Aneżka z Bindugi składają ofiary w określonym celu.
  • Ruiny Elfiej Łaźni to miejsce gdzie znajduje się Róża Pamięci i późniejszy obóz Scoia'tael. Zabójca Królów podczas swego pobytu we Flotsam często tam przesiadywał.
  • Szpital dla umysłowo chorych, a właściwie jego szczątki. Bytuje tam duch nilfgaardzkiego żołnierza, który chce pomścić wszystkich, którzy w nim spłonęli.
  • Zniszczony most, którego pilnuje pijany Troll w żałobie po zabitej żonie, bijący każdego kto nie ma dla niego dobrego trunku.
  • Wodospad skrywa przejście do jaskini, w której znajdziemy niezbędny składnik do uwarzenia mikstury przeciwko truciźnie wydalanej przez Kejrana.
  • Leże Kejrana
  • Kryjówka Iorwetha

Potwory Edytuj

  • Oddalając się od murów Flotsam, natrafić można na kilka oddalonych od siebie gniazd Nekkerów, które dzięki ścisłej współpracy w grupie szybko odsyłają w piach kolejnych nieproszonych gości. Ponadto żyją również w niektórych jaskiniach, które przyjdzie eksplorować Geraltowi. Mieszkańcy bez skutków próbują się ich pozbyć.
  • Niedaleko Bindugi zamieszkują Endriagi, które zapuszczają się niebezpiecznie blisko murów wioski. Stwory zdążyły się zaaklimatyzować w puszczy na tyle dobrze, by złożyć kilka kokonów z potomstwem, których bacznie strzegą królowe Endriag.
  • U stóp wodospadu żerują Utopce, zwabione zwłokami temerskich żołnierzy, zaś w łożu Kejrana czyhają na życie niczego nieświadomych ludzi. Geralt, chcąc rozwiązać problem z wielkim stworem, natknął się na zwłoki tubylca z martwą owcą, która była prawdopodobnie wypełniona siarką, na co mógł wskazywać jego komentarz: „Następny Dratewka”.
  • W jaskini, którą skrywa wodospad zamieszkuje trupojad, pilnujący Cieniokrostu. Eksploduje po przegranym pojedynku.
  • Ukrytej w głębi lasu kryjówki przywódcy Wiewiórek - Iorwetha - strzeże Krabopająk. Elf był doskonale obeznany w życiu na łonie natury, toteż doskonale zdawał sobie sprawę z tego, że nikt nie zapuściłby się do gniazda tak niebezpiecznego stworzenia.
  • W dopływie Pontaru żyje wielki Kejran, jak się później okazuje śmiertelnie chory, przez którego zamknięty został flotsamski port. Stanowi zagrożenie dla lokalnej ludności i handlu.

Wątek Fabularny Edytuj

Losy Flotsam są ściśle związane z wyborami Geralta.

Pomoc Roche'owi
Iorweth zostaje pojmany przez Roche'a a Loredo urządza fetę na cześć bohaterów. Wszyscy mieszkańcy mieściny opijają zwycięstwo nad Scoia'tael.
W trakcie pobytu Geralt dowiaduje się, że Loredo zobowiązał się przyłączyć flotsamskie ziemie do królestwa Kaedwen i pertraktował w tym celu z samym Henseltem.
Plan Loredo ostatecznie zostaje zniweczony przez Niebieskie Pasy, a on sam ginie z rąk Białego Wilka. Na jego miejsce zostaje powołany nowy przedstawiciel Temerii, dzięki któremu faktoria odżywa.
Pomoc Iorwethowi
We Flotsam wybucha pogrom nieludzi. Biały Wilk stara się uratować tych, którzy zostali przy życiu. W obronie pary elfów i krasnoludów staje w szrankach z najemnikami Loredo, który zdążył uwięzić kilka elfek w podpalonej wieży. Honorowy Geralt widząc tę scenę, rzucił się na ratunek niewiastom i chwilę potem odpłynął z Wiewiórkami Pontarem w stronę Górnego Aedirn na pomoc nieludziom stacjonującym w Vergen.

Ciekawostki Edytuj

  • Zarówno w polskojęzycznej, jak i anglojęzycznej wersji gry miasto to nosi nazwę Flotsam, pierwotnie mieścina miała nosić nazwę Szymany.
  • Na południowo-wschodnim brzegu oddzielonym od terenów Flotsam zerwanym mostem znajduje się bimbrownia zarządzana przez Dymitra, gdzie roi się od bandytów, którzy okazują się być rasistami równymi Loredo
  • Okolice faktorii roją się od zwłok Temerskich żołnierzy i cywili.
  • Podczas zadania "Zapach kadzideł" możemy spotkać niedobitki Salamandry produkujące "legalny fisstech". Geralt może oddać im przepis, a po otrzymaniu zapłaty i dowiedzeniu się, kim tak naprawdę są alchemicy, wyciągnąć miecz i wybić wszystkich. W ich kryjówce znajduje się łódź, którą można pływać do Flotsam i z powrotem.
  • Szwajcarskie miasto Bazylea tak samo jak Flotsam mieści się na granicy trzech państw (Bazylea: Francja, Szwajcaria, Niemcy. Flotsam: Temeria, Kaedwen, Aedirn)

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Początkowo miejscowość miała nosić taką nazwę.
  2. Według Krwi elfów twierdzą graniczną był zamek Hagge.