FANDOM

Opisy z książek i gier

Foltest był szczupły, miał ładną - za ładną - twarz. Nie miał jeszcze czterdziestki, jak ocenił wiedźmin.
Ostatnie życzenie

Podpisane jest: Foltest, król, pan Temerii, Pontaru i Mahakamu.
Ostatnie życzenie

Foltest, pan Temerii, Pontaru, Mahakamu i Sodden, a od niedawna senior protektor Brugge, demonstrował wszystkim swój szlachetny profil, odwracając głowę w stronę okna.
Krew elfów

Byłem zawsze rzecznikiem pojednania i koegzystencji, ale jeśli oni wolą próbę sił, to spróbujemy, kto silniejszy. Jestem gotów. W Temerii podejmuję się wykończyć Wiewiórki w ciągu sześciu miesięcy.
Krew elfów

- Przecież ty od czterech lat żyjesz potajemnie z baronową La Valette - uśmiechnęła się znowu Meve. - Kochacie się jak dwa gołąbki, czekacie, by stary baron wreszcie wyciągnął kopyta.
Krew elfów

A dziś, proszę, Demawend, syn Virfurila, zaprasza do Hagge Foltesta, syna Medella, do kompletu ściągając tam jeszcze Vizimira z Tretogoru, Henselta z Ard Carraigh i wesołą wdówkę Meve z Lyrii.
Krew elfów

– (...) Atakując w Dol Angra, Emhyr jednocześnie zabezpieczył sobie flankę zawierając separatystyczny układ z Foltestem z Temerii. Ale natychmiast po zakończeniu działań bojowych w Aedirn cesarz bez ceregieli złamał pakt i uderzył na Brugge i Sodden. Swoimi tchórzliwymi rokowaniami Foltest zyskał dwa tygodnie pokoju. Dokładnie: szesnaście dni.
Wieża Jaskółki

– Zbyt nam ten Foltest rośnie – skrzywiła się Sabrina Glevissig. – Zbyt duże ma apetyty. Brugge, Sodden, Angren...
Pani Jeziora

Dane z gry WiedźminEdytuj

Na tronie Temerii zasiada król Foltest. Ludzie szanują władcę i lękają się jego gniewu. Foltest rządzi żelazną ręką, jest stanowczy i porywczy. Pod jego rządami Temeria stała się najpotężniejszym królestwem Północy.

Król wyjechał z miasta. Teoretycznie władzę w jego imieniu sprawuje grododzierżca Velerad, w praktyce jednak decyzje płyną z zupełnie innego źródła i w mieście panuje chaos.

Foltest wrócił do Wyzimy i z miejsca zabrał się za porządki. Postanowił zapanować nad chaosem i ukarać winnych. Okazało się, że w swoich planach uwzględnił również osobę wiedźmina, a czyny, jakich dokonałem, wpłynęły na królewskie decyzje.

Zabójstwo Addy: Rozmawiałem z Foltestem o śmierci jego córki. Nie było łatwo - jeśli ten surowy człowiek miał jakąś słabość, to z pewnością była nią Adda.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki