FANDOM

Brzęk kajdan z dwimerytu. I śpiewny elfi akcent Franceski Findabair, Stokrotki z Dolin, najpiękniejszej kobiety świata.
— Enid Findabair[1]

Francesca Findabair z Dol Blathanna, zwana również Enid an Gleanna (ze Starszej MowyStokrotka z Dolin”) – królowa, później księżna Dol Blathanna, czarodziejka, była członkini Kapituły, a po jej upadku Loży Czarodziejek. Elfka czystej krwi, najpiękniejsza kobieta świata.

Jako akt wdzięczności wobec Emhyra var Emreisa za przekazanie Dol Blathanna elfom, odpłaciła mu się całkowitym posłuszeństwem.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon

W trzeciej części gry jest rozpatrywana jako członkini nowej Loży. Triss i Yennefer kontaktują się z nią w tej sprawie, jednakże ta odmawia w obawie przed konsekwencjami, jakie mogłyby zostać wyciągnięte wobec Doliny Kwiatów w związku z polowaniami na czarownice. Tym samym pokazuje siebie jako dobrego władcę, który bardziej troszczy się o kraj i poddanych niż o siebie. Poza tym pojawia się na karcie do gwinta jako dowódca talii Scoia'tael.

Ciekawostki

  • Jej portret widnieje w vengerberskiej Pinakotece, jest to jednak falsyfikat, ponieważ elfy, odchodząc z tego świata, zniszczyły lub zabrały wszystkie portrety.
  • W grze Wiedźmin 2 tytułowana jest mianem Arcymistrzyni. Znana jest jako potężna czarodziejka; cytując Cynthię: „Nikt tak naprawdę nie wie, co ta stara elfica potrafi, ale jest bardzo potężna”.
  • Pochodzenie imienia Francesca: włoskie.

Galeria