FANDOM

Brzęk kajdan z dwimerytu. I śpiewny elfi akcent Franceski Findabair, Stokrotki z Dolin, najpiękniejszej kobiety świata.Enid Findabair[1]
Francesca Findabair z Dol Blathanna, zwana również Enid an Gleanna (ze Starszej MowyStokrotka z Dolin”) – królowa, później księżna Dol Blathanna, czarodziejka, była członkini Kapituły, a po jej upadku Loży Czarodziejek. Elfka czystej krwi, najpiękniejsza kobieta świata.

Jako akt wdzięczności wobec Emhyra var Emreisa za przekazanie Dol Blathanna elfom, odpłaciła mu się całkowitym posłuszeństwem.

Charakterystyka Edytuj

Enid Findabair była elfką czystej krwi, więc nie musiała używać maści lub eliksirów odmładzających. Była uznawana za najpiękniejszą kobietę świata. Miała błękitne oczy i złote włosy.

Biografia Edytuj

Tw3 journal dijkstra Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W trzeciej części gry jest rozpatrywana jako członkini nowej Loży. Triss i Yennefer kontaktują się z nią w tej sprawie, jednakże ta odmawia w obawie przed konsekwencjami, jakie mogłyby zostać wyciągnięte wobec Doliny Kwiatów w związku z polowaniami na czarownice. Tym samym pokazuje siebie jako dobrego władcę, który bardziej troszczy się o kraj i poddanych niż o siebie. Poza tym pojawia się na karcie do gwinta jako dowódca talii Scoia'tael.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej portret widnieje w vengerberskiej Pinakotece, jest to jednak falsyfikat, ponieważ elfy, odchodząc z tego świata, zniszczyły lub zabrały wszystkie portrety.
  • W grze Wiedźmin 2 tytułowana jest mianem Arcymistrzyni. Znana jest jako potężna czarodziejka; cytując Cynthię: „Nikt tak naprawdę nie wie, co ta stara elfica potrafi, ale jest bardzo potężna”.
  • Pochodzenie imienia Francesca: włoskie.

Galeria Edytuj