FANDOM

Frans Torquil – konstabl w służbach bajlifa z Gors Velen, smagły mężczyzna o przenikliwym spojrzeniu. Geralt spotkał go po raz pierwszy pod osadą Dębowiec.

Historia Edytuj

Wbrew pozorom, okazał się spokojnym i konkretnym człowiekiem, tudzież znalazł sympatię Geralta.

Szanował wiedźminów, a po jednej z masakr na Tukajskim Pogórzu, polecił magom z Rissbergu wynajęcie jednego. Razem ze Strażnikami Puszczy patrolował osady Pogórza w poszukiwaniu oznak obecności demona.

Podczas ucieczki Geralta z pustelni natknął się wraz z kompanią na Sorela i jego sługi. Został ranny w nogę po strzale Pasztora. W ranę wdało się zakażenie. Z tego powodu medyk Luppi chciał dokonać amputacji kończyny. Wiedźmin odprawił medyka. Dzięki eliksirom Geralta i zabiegom zielarki, konstabl zachował nogę.

Dzięki działaniom Torquila, informacje o zamieszaniu czarodziejów z Rissbergu w morderstwa na Tukajskim Pogórzu dotarły do jego zwierzchników, a w końcu nawet do rady królewskiej. Tym samym Kapituła została zmuszona do podjęcia interwencji w tej sprawie.