FANDOM

Frans Torquil – konstabl w służbach bajlifa z Gors Velen. Geralt spotkał go po raz pierwszy pod osadą Dębowiec. Mężczyzna o smagłej twarzy i przenikliwym spojrzeniu. Wbrew pozorom, okazał się spokojnym i konkretnym człowiekiem, tudzież znalazł sympatię Geralta. Szanował wiedźminów, a po jednej z masakr na Tukajskim Pogórzu, polecił magom z Rissbergu wynajęcie jednego. Razem ze Strażnikami Puszczy patrolował osady Pogórza w poszukiwaniu oznak obecności demona. Podczas ucieczki Geralta z pustelni natknął się wraz z kompanią na Sorela i jego sługi. Został ranny w nogę po strzale Pasztora. W ranę wdało się zakażenie. Z tego powodu medyk Luppi chciał dokonać amputacji kończyny. Wiedźmin odprawił medyka. Dzięki eliksirom Geralta i zabiegom zielarki, konstabl zachował nogę. Dzięki działaniom Torquila, informacje o zamieszaniu czarodziejów z Rissbergu w morderstwa na Tukajskim Pogórzu dotarły do jego zwierzchników, a w końcu nawet do rady królewskiej. Tym samym Kapituła została zmuszona do podjęcia interwencji w tej sprawie.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Dowodzący, smagły typ o przenikliwym spojrzeniu, opowiedziawszy się jako konstabl w służbach bajlifa z Gors Velen, obcesowo i opryskliwie zażądał od Geralta wyjawienia tożsamości, a gdy ją poznał, zażyczył sobie zobaczyć wiedźmiński znak. Medalion z zębatym wilkiem nie dość, że uznany został za dowód satysfakcjonujący, to wzbudził wyraźny podziw stróża prawa. Estyma, jak się wydawało, objęła też samego Geralta.
Sezon burz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki