FANDOM

Miłość kpi sobie z rozsądku. I w tym jej urok i piękno.
— Fringilla do Geralta[źródło]

Fringilla Vigo z Beauclairnilfgaardzka czarodziejka zasiadająca w Loży, urodzona w Vicovaro. Sympatyczna, naturalnie wdzięczna i skromnie elegancka, o dość krótko ostrzyżonych czarnych włosach. Przyjaciółka Assire var Anahid, również czarodziejki z Loży.

Podczas bitwy o Sodden oślepiła Yennefer, jednak potem pomogła jej uciec z Montecalvo. Krewna księżnej Anny Henrietty z Toussaint. W tymże kraju miała romans z Geraltem, a przy okazji wydobywała z niego informacje potrzebne Loży - wiedźmin oszukał ją jednak i jako miejsce przebywania Vilgefortza podał zamek Rhys-Rhun, co naraziło ją na wstyd i upokorzenie.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W trzeciej części gry po raz pierwszy o Fringilli Geralt może usłyszeć od Saszy wykonując zadanie „O wysoką stawkę”. Kobieta mówi, że czarodziejka jest ich wspólną znajomą i wiele jej opowiadała o wiedźminie. W późniejszym etapie gry Triss i Yennefer chcą, by Fringilla dołączyła do nowej Loży i pomogła im w planie zasadzki na Eredina. Niestety, nilfgaardzka czarodziejka jest więziona przez cesarza Emhyra. Dlatego Geralt udaje się na jego statek zakotwiczony przy Ard Skellig, aby przekazać mu list od Yen, w którym ta przypomina mu o obietnicy uwolnienia Fringilli. Jeż z Erlenwaldu dotrzymuje słowa i oddaje ją w ręce Białego Wilka. Zgodnie z wcześniejszymi założeniami, czarodziejka pomaga w przywołaniu Naglfaru i utrzymaniu go w okolicy wyspy Undvik. Później najprawdopodobniej pozostaje w nowo utworzonej Loży i korzysta z amnestii ze strony cesarza. Poza tym pojawia się na nilfgaardzkiej karcie do gwinta.

Ciekawostki i inne informacje: Edytuj

  • łac. fringilla - zięba;
  • Geralt wyznał Fringilli, że jest jego pierwszą kobietą, co oczywiście było kłamstwem. Później wyznał Yennefer, że w czasie poszukiwań Ciri nie miał żadnej innej kobiety.
  • Portrety czarodziejek w Nilfgaardzie niszczono bardzo pilnie i starannie, dlatego magowie w przyszłości nie wiedzą jak wyglądała Fringilla.
  • Fringilla miała szczególny talent do iluzji.
  • Odkryła swe magiczne zdolności dzięki jej wujkowi - Artoriusowi Vigo .
  • Miała romans z Geraltem, oraz powiedziała mu że "chyba go kocha"
  • Wykonała nowy medalion dla Geralta.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki