FANDOM

Góry Pustulskie — pasmo górskie będące naturalną, wschodnią granicą Koviru i odgraniczające go od Kaedwen. Góry Pustulskie obfitowały w złoża złota, dzięki czemu Kovir stać było na najemną, doskonale wyszkoloną armię. Przyczyniło się to do wygranej Koviru w wojnie z Kaedwen i Redanią.

Trzy szczyty leżące w Górach Pustulskich to:

W górach Pustulskich schronienie znalazła smoczyca Myrgtabrakke, na którą wyruszyła wyprawa króla Niedamira.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Smok zapadł w wąwozy w Pustulskich Górach, w okolicach źródeł Braa i skrył się w tamtejszych jaskiniach.
Granica możliwości, w zbiorze Miecz przeznaczenia

- To - powiedział Kozojed, wskazując na górujące nad okolicą trzy szczerbate szczyty - to są Chiava, Pustula i Skakunowy Ząb. Szlak wiedzie ku ruinom starej warowni, otacza Chiavę od północy, za źródłami rzeki. A mostem możem drogę skrócić. Wąwozem przejdziem na płań między góry. A jeśli tamój smoczych śladów nie znajdziemy, pójdziemy na wschód dalej, przepatrzymy jary. A jeszcze dalej na wschód są równiuśkie hale, prosta droga tamtędy do Caingorn, ku waszym, panie, dziedzinom.

Czterotysięczna armia Redanii sforsowała rzekę Braa, a ekspedycyjny korpus z Kaedwen wkroczył do Caingom. Po tygodniu dwa tysiące ocalałych Redańczyków forsowało Braa w drugą stronę, a nędzne niedobitki kaedweńskiego korpusu wlokły się do domu przełęczami Gór Pustulskich. Wyjawił się kolejny cel, któremu posłużyło złoto pomocnych gór. Stałą armię Koviru stanowiło dwadzieścia pięć tysięcy zaprawionych w bojach - i rozbojach - zawodowców, ściągniętych z najdalszych zakątków świata kondotierów, bezgranicznie wiernych kovirskiej koronie za niebywale szczodry żołd i zagwarantowaną kontraktem emeryturę.
Wieża Jaskółki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki