Fandom

Wiedźmińska Wiki

Galeria Chwały

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Galeria Chwały - galeria obrazów w Aretuzie. Tematyka wystawy dotyczyła historii magii. Autorkami większości z nich były studentki z Aretuzy. Uwieczniły na płótnach takie wydarzenia jak Pierwsze lądowanie, Unię Novigradzką czy powołanie pierwszej Kapituły i uchwalenie Prawa. Jedną z autorek obrazów była Lydia van Bredevoort.

- Przespacerujemy się Galerią Chwały. Będziesz miał okazję rzucić okiem na historię magii, (...) będziesz miał okazję zapoznać się z jej historią wizualną. Jeśli jesteś koneserem malarstwa, nie przeraź się. Większość obrazów to dzieła entuzjastycznych studentek z Aretuzy (...).
Pierwszy obraz przedstawiał starożytny żaglowiec, miotany wirami wśród sterczących z kipieli raf (...).
- Pierwsze lądowanie - domyślił się wiedźmin (...).
- A to? (...)
- Poznanie Wybrańców. Bekker i Giambattista poddają magicznemu testowi dzieci kolejnych przybywających osadników, by wykryć Źródła (...).
- A ta scena zbiorowa?
- Unia Novigradzka (...).
- Chodźmy. Tu, na tym płótnie, co to za wydarzenie? Ach, wiem. To Raffard Biały godzi zwaśnionych królów i kładzie kres Wojnie Sześcioletniej. A tu oto mamy Raffarda odmawiającego przyjęcia korony. Piękny, szlachetny gest (...). A co tutaj mamy?
- Historyczny moment powołania pierwszej Kapituły i uchwalenie Prawa (...).
- A tu... Hmmm... Tak, to chyba malowała adeptka. I to bardzo młoda...
- Niewątpliwie. To zresztą alegoria. Nazwałbym ją alegorią triumfującej kobiecości. Powietrze, Woda, Ziemia i Ogień. I cztery słynne czarodziejki, mistrzynie we władaniu siłami tych żywiołów.
- A to? (...)
- Męczeństwo maga Radmira, obdartego żywcem ze skóry podczas rebelii Falki. (...) spójrz na to płótno. (...) Pejzaż przedstawia spotkanie Cregennana z Lod i Lary Dorren aep Shiadhal (...). Lydia, powieś twój obraz, tutaj obok. Geralt, podziwiał kolejne dzieło pędzla Lydii. To portret Lary Dorren aep Shiadhal (...).

Czas pogardy

Wiedźmin przybliżył się do balustrady. Morze pobłyskiwało złotem, niebo miało kolor jeszcze bardziej kiczowaty niż na obrazach w Galerii Chwały.
Czas pogardy

Więcej w Fandom

Losowa wiki