FANDOM

Ganfaf – postać z przygody Wesele do gry komputerowej Wiedźmin, nieco obłąkany mędrzec i niedoszły królobójca.

Cele jego przebywania na weselu są tajemnicze, albowiem nie został zaproszony, podobna rzecz tyczy się z kolei jego utopcowatego pupilka Gulguma. Cały czas bełkocze niezrozumiałe frazy w dziwnym języku lub mówi „Jeden by wszystkimi rządzić”. Głównie jest obecny w pomieszczeniu z krzesłami w karczmie, można go zagadać na początku przygody.

Nie odgrywa jednak żadnej znaczącej roli, chociaż sporo o Ganfafie można się dowiedzieć od Talara, który zjawił się także niezaproszony na weselu Geralta w celu śledzenia czarownika. Talar wyjaśnia m.in., że Ganfaf na audiencji u króla Foltesta usiłował rzucić na niego jakieś zaklęcie, lecz został przygnieciony masą gwardzistów temerskich, po czym zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach, gdy się rozstąpili.

Ciekawostki Edytuj

  • Portretu w dzienniku użyczył mu Pustelnik, zaś jego model postaci to model postaci druida z przekolorowaną na biało szatą.
  • Stanowi aż nazbyt widoczną parodię Gandalfa - czarodzieja i jedną z głównych postaci książek fantasy autorstwa J. R. R. Tolkiena. To samo tyczy się jego zdania o jednym, by wszystkimi rządzić - jest to aluzja do pierścienia Saurona.