FANDOM

Gardic – król Temerii, syn Geddesa. Poślubił Vulpię, księżniczkę Brugge. Był to związek typowo dynastyczny, uzgodniony przez rodziców, zawarty wbrew woli obojga młodych. Gardic nigdy nie zaakceptował Vulpii jako małżonki. Choć traktował ją przyzwoicie i uprzejmie, choć bardzo dbał o pozory i ceremoniał, ba, nawet obdarzył z obowiązku wobec niej i kraju synem i następcą tronu, Goidemarem, nie było tajemnicą, że miłości szuka w zupełnie innych okolicach. Gardic miał liczne faworyty i miłośnice, ale trzeba oddać mu honor – żadnej nigdy nie pozwolił na poważniejsze wtrącanie się w sprawy państwowe.

Najsłynniejszą i najtrwalszą faworytą króla była urodziwa markiza Carezza Charbonneau. Była mężatką – tytuł markiza mąż jej otrzymał właśnie za to, że był taktowny i „niczego nie zauważał”. Problem zaczął się, gdy Carezza zaszła w ciążę. Na bękarta w rodzie markiz nie chciał przymykać oka, bękartowi ani myślał zostawiać majątku. Ale szczęśliwie urodziła się dziewczynka, którą i tak dla uciszenia plotek prędko oddano do szkoły czarodziejek w Aretuzie. Dziewczynka zasłynęła potem jako Leticia Charbonneau, rektorka Aretuzy.

Prawdopodobnie zniedołężniał na starość a realną władze jeszcze za jego życia przejął syn Goidemar. Zmarł po zakończeniu Rebelii Falki lub w końcowym etapie powstania. Był ostatnim królem Temerii używającym starego herbu.

– A gdy królewicz Goidemar, syn starego króla Gardika, szedł do boju przeciw insurgentom diablicy Falki, wojsko temerskie właśnie pod jego znakiem, pod godłem lilii walczyło i walne odnosiło przewagi. I gdy Goidemar tron po ojcu odziedziczył, na pamiątkę owych przewag i dla cudownego ocalenia żony i dziatek z rąk wrażych herbem królestwa ustanowił trzy lilie srebrne w polu czarnym.
Pani Jeziora

Władcy Temerii Herb Temeria0a Herb Temeria0b

Herb Temeria0c Herb Temeria

DezmodGeddesGardicGoidemarCedricGriffinBienvenu La LouveMedellFoltest
Królowe i książęta-małżonkowie
VinifridaVulpia z BruggeRiannonAdda z CidarisBerengaria ThyssenClarissa z ToussaintRagbard z EllanderHugo z RiviiSancia z Sodden
Inni członkowie dynastii temerskiej
Maria PulcheriaLeticia CharbonneauAmavetFionaAdda TemerskaAdda BiałaBussy La ValetteAnais La Valette

Więcej z Fandomu

Losowa wiki