FANDOM

Gardic – król Temerii, syn Geddesa. Poślubił Vulpię, księżniczkę Brugge.

Historia

Związek z Vulpią był typowo dynastyczny, uzgodniony przez rodziców, zawarty wbrew woli obojga młodych. Gardic nigdy nie zaakceptował Vulpii jako małżonki. Choć traktował ją przyzwoicie i uprzejmie, choć bardzo dbał o pozory i ceremoniał, a nawet obdarzył z obowiązku wobec niej i kraju synem i następcą tronu, Goidemarem, nie było tajemnicą, że miłości szuka w zupełnie innych okolicach. Gardic miał liczne faworyty i miłośnice, ale trzeba oddać mu honor – żadnej nigdy nie pozwolił na poważniejsze wtrącanie się w sprawy państwowe.

Najsłynniejszą i najtrwalszą faworytą króla była urodziwa markiza Carezza Charbonneau. Była mężatką – tytuł markiza mąż jej otrzymał właśnie za to, że był taktowny i „niczego nie zauważał”. Problem zaczął się, gdy Carezza zaszła w ciążę. Na bękarta w rodzie markiz nie chciał przymykać oka, bękartowi ani myślał zostawiać majątku. Ale szczęśliwie urodziła się dziewczynka, którą i tak dla uciszenia plotek prędko oddano do szkoły czarodziejek w Aretuzie. Dziewczynka zasłynęła potem jako Leticia Charbonneau, rektorka Aretuzy.

Prawdopodobnie zniedołężniał na starość a realną władze jeszcze za jego życia przejął syn Goidemar. Zmarł po zakończeniu Rebelii Falki lub w końcowym etapie powstania.

Ciekawostki

  • Był ostatnim królem Temerii używającym starego herbu.
Władcy Temerii Herb Temeria0a Herb Temeria0b

Herb Temeria0c Herb Temeria

DezmodGeddesGardicGoidemarCedricGriffinBienvenu La LouveMedellFoltest
Królowe i książęta-małżonkowie
VinifridaVulpia z BruggeRiannonAdda z CidarisBerengaria ThyssenClarissa z ToussaintRagbard z EllanderHugo z RiviiSancia z Sodden
Inni członkowie dynastii temerskiej
Maria PulcheriaLeticia CharbonneauAmavetFionaAdda TemerskaAdda BiałaBussy La ValetteAnais La Valette