Fandom

Wiedźmińska Wiki

Gedovius Trojdenida

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Gedoviusczłowiek, dawny król Koviru, panował w czasach, gdy na redańskim tronie zasiadał Radowid III Śmiały. Za jego panowania Kovir wygrał wojnę z Redanią i Kaedwen, czyniąc ze swego kraju (tym razem już oficjalnie) niezależne państwo. Zwycięstwo to doprowadziło do podpisania Pierwszego Traktatu Exeterskiego. Rządził przez około dwadzieścia pięć lat. Pochodził z rodu Trojdenidów, żonaty z Gemmą. Z tego małżeństwa urodził się syn Gerard i córka Alicja.

Gedovius, król Koviru – przekazali posłowie – żałuje, ale nie może uznać króla Radowida za seniora i suzerena, ani tym bardziej płacić mu dziesięcin. Nie może też tego uczynić nikt z kovirskich wasali ani arierwasali, podlegających wyłącznie pod kovirski seniorat.
Wieża Jaskółki

Para przywitała przybyłych dwornie, grzecznie... i nietypowo. Drogi stryjaszku, zwrócił się Gedovius do Radowida. Kochany dziadku, uśmiechnęła się do Bendy Gemma. Gedovius był wszakże Trojdenidą. Gemma zaś, jak się okazało, wiodła swój ród od zbiegłej z Kaedwen buntowniczej Aideen, w żyłach której płynęła krew królów z Ard Carraigh.
Wieża Jaskółki

Gedovius i Gemma panowali przez dwadzieścia pięć lat na ich synu, Gerardzie, skończyła się królewska gałąź Trojdenidów. Na tron kovirski wstąpił Esteril Thyssen. Założyciel domu Thyssenidów.
Wieża Jaskółki

Podeszli do olbrzymiego malowidła przedstawiającego króla Gedoviusa siedzącego na siwym koniu i berłem pokazującego wojsku coś nie mieszczącego się na płótnie, zapewne właściwy kierunek. Esterad wygrzebał z kieszeni malutką pozłacaną różdżkę, dotknął nią ramy obrazu, półgłosem wymówił zaklęcie. Gedovius i siwy koń znikli, pojawiła się plastyczna mapa znanego świata.
Wieża Jaskółki

Władcy Koviru i Poviss historyczny herb Koviru i Poviss historyczny herb Koviru i Poviss

aktualny herb Koviru i Poviss

TrojdenGedovius TrojdenidaGerard TrojdenidaEsteril ThyssenBaldwin ThyssenRhydIdiEsterad Thyssen
Królowe
GemmaAgnes z AedirnBlanka z MalleoreZuleyka
Inni członkowie dynastii Trojdenidów i Thyssenidów
GodambaScarabOttoGuidoEdmundBerengariaRamonaAlicjaXymenaMarionEudoxiaGaudemundaHeloizaTankred

Więcej w Fandom

Losowa wiki